26 januari 2006

Een enorm 'rondje om de kerk' is dat...

Toen ik vanochtend naar de Letterenbieb fietste, kwam ik een bus tegen met als bestemming: 'Joure, rotonde.'

Ik herhaal: Joure. Dat ligt in Friesland. Daar komt de Douwe Egberts- Koffie vandaan.

Ik ben dus nu in Utrecht, en vanuit Utrecht gaat er een bus naar Joure.

Nu weet ik toevallig dat bij de rotonde in Joure een McDonalds zit; dus misschien was het wel een bus voor mensen die verslaafd zijn aan McDonalds-eten. Of het zijn mensen die voor NCRV's 'Ontdek je plekje' de rotonde in Joure onder de loep gaan nemen. Of: een ambtenaar prikt op het stadhuis in Utrecht elke dag, met een blinddoek voor, een punaise in de kaart van Nederland. De plek die de punaise aanwijst wordt hun bestemming voor die dag.

Sorry, ik probeer met redelijke argumenten aan te komen, maar ik snap simpelweg niet wat iemand bij de rotonde in Joure te zoeken heeft.

Mooie anekdote: een Belg (ja, sorry, het was echt een Belg) ging op bezoek bij Anne-Marije in Wommels (dat is ook in Friesland). Op een gegeven moment belt hij haar op, en zegt: "Hallo! Ik ben er bijna! Ik ben al bij Zjoeréé!" Zij: "Waar?" Hij: "Zjoeréé!". Zij: "Waar?" Hij: "Zjoeréhéé!" Zij: "Waar?" Na vijf minuten heen en weer geschreeuw komen ze er achter dat hij Joure bedoelt...

9 reacties:

Anonymous gigi zei...

ik denk dat de chaffeur verdwaald was. of dat mijn ouders hem er op uit hebben gestuurd me te halen, zodat ze zéker weten dat ik morgen met hen ga bowlen.

bruggetje

dacht jij vroeger ook dat 'buiten dienst', de bus die alleen buiten frieschepalen reed was? het duurde zo ongeveer tot mijn 19de voordat ik het begreep. net zoals waarom je jezelf niet in een spiegel kan zien in een tv serie. dat je heel nederland kan begluren dan.

mijn leven zat vol interessante vragen, vroeger.

2:53 p.m.  
Anonymous Gryts zei...

's veeery strange. Ik heb altijd heel dicht bij Wommels gewoond (hmpf, een local) en wie weet ken ik die Anne-Marije ook wel. Als haar vader tandarts is, maar dat lijkt me sterk. Het moet niet sterker worden, namelijk.
Want Wommels is eens het slachtoffer geworden van een nieuwjaars-naamborden switch. Alle 'Wommels'-borden weg en 'Amsterdam'-borden er voor in de plaats! Niet te geleuve!

Ruik ik hier een complot?

3:15 p.m.  
Anonymous Marije zei...

Aangezien ik écht een local ben ( en fan... nog nét zonder spandoek, maar dan ook net ) mag ik aannemen dat het wél om Anne-Marije gaat ( ja die van de tandarts )
Nynke, keep writing, you make my day!
Groetnis ut Fryslan!

4:42 p.m.  
Anonymous Nynke zei...

Het goede antwoord is: b) De Sperwer. Mensen met het antwoord: c) Samir A., krijgen een halve punt.

Nee hoor, het is wel diè Anne- Marije. Ik ken haar, en haar familie.

6:57 p.m.  
Anonymous Gryts zei...

Ik voel een link: Siera?

(ik zat namelijk vroeger bij Anne-Marije in de klas)

En als je dan zo in de wachtkamer van die tandarts staat he? Zo starend door de ramen naar die grote vaart en die grote weg, en je kijkt wat verder. Dan zie je een grote boerderij. Daar woonde ik.

7:16 p.m.  
Anonymous Bob zei...

/me neuriet zachtjes: "It's a small world after all.."

9:52 p.m.  
Anonymous Nynke zei...

En ja, ik zat vroeger bij Siera in de klas op het Bogerman (wiskunde A1 bij de Visscher; Duits van tante Els...). Heb zelfs in Utrecht nog anderhalf jaar bij haar in huis gewoond...

Oh! De wereld is ZO klein!

10:55 p.m.  
Anonymous Martha zei...

But now you are mine, Nynke (qua bij-in-huis-wonen), míííííííne!!

MWHAHAHAAAAAA!!! (Zo zou Simon nu lachen; heel hard en hol en met opengesperde ogen. Mijn look is dat niet.)

M

9:31 a.m.  
Anonymous Anne Marije zei...

hihaa!

Ik ben t dan toch echt, anne marije uit wommels, van de tandarts ja. Leuk he. Nu ik me een beetje wegwijs begin te maken in het hyves-gebeuren kom ik zowaar allerlei leuke dingetjes tegen. Leuke blog (of weblog, ik ben nog echt een leek op dat gebied) heb je Nynke!
En ja.. de wereld is klein, maar dat wisten we natuurlijk al lang!

groetjes uit Utrecht, waar ik nu tijdelijk ook gezellig verblijf...
Anne Marije

4:19 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage