28 januari 2006

'Gebrek aan warmte', in de celsius- zin van het woord

Dit is een oproep:

Is er iemand die, gewapend met een slaapzak en een thermoskan koffie, mij op wil komen warmen? De verwarming is hier dus stuk (zoals u al bij Martha heeft kunnen lezen), en ik geloof dat ik nu werkelijk onderkoeld raak. Uit pure armoe zit ons hele huis nu maar in de bieb te studeren, omdat het hier toch tientallen graden warmer is dan thuis. Gisteren heb ik thuis gestudeerd, en ik had -en dit is geen grap- gewoon mijn cuntflapmuts op. Binnenshuis! Die muts heb ik zowieso alleen op als volgens de Friese kinderliedjesschrijver H. van der Meer de 'slide fan'e souder' kan en de 'redens ut it fet'[1]
Het is dus heel koud en ik ben heel zielig. En wie zegt dat ik mee aanstel sla ik met een stalagtiet op z'n kop. Daar hebben we er tegenwoordig thuis toch genoeg van hangen.



[1] Oftewel: wanneer de slee weer van zolder gehaald kan worden en de Friese doorlopers weer uit het vet kunnen worden gehaald.

2 reacties:

Anonymous Frank zei...

Je van top tot teen insmeren met schapenvet en oude kranten in je onderbroek proppen. Werkt altijd.

2:24 p.m.  
Anonymous Sanne zei...

Ach sinaasappeltje toch, vanavond ben ik weer in Utrecht, je mag wel in mijn logeerbed slapen, dan mag je de verwarming zo hoog zetten als je zelf wilt, als je het bijtijds meldt zal ik zelfs chocomel bij mijn vader stelen, het mee naar Utrecht nemen en dan voor je opwarmen, zo ben ik!

1:07 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage