27 januari 2006

Geef mij een roze marker en ik zal Horatius zijn mighty ass wel even kicken....

Ik moet dus heel veel leren dit weekend....want ik heb aanstaande donderdag 2 (ik herhaal: 2) tentamens.
Ik heb vanochtend al mensen hardhandig bij de kopieerapparaten in de letterenbieb weg ge-elleboogd; alle eerstejaars die voor Middelnederlands aan de slag moesten keek ik dwingend naar een ander kopieerapparaat. Optiefen; Nynke hier moet zometeen heel hard leren voor Poëtica om zo haar geliefde docent Wil. Smul.[1] tevreden te houden.
En nu heb ik net een nieuwe roze marker gekocht bij de boekwinkel in de straat, dus als ik het vak nu niet haal (tssssk!), zou ik niet weten waar het fout zou kunnen zijn gegaan.

Ik ga Studieren! Dahaaaag!

[1] Wil. Smul. is een van mijn docenten poëtica, en Corneline en ik zijn heel erg fan van hem. Daarom was zij ook een beetje teleurgesteld toen bleek dat ze zich verkeerd had ingeschreven voor het onderwerp van haar nota; ze had zichzelf per ongeluk in het rijtje van tante Joke[2] gezet. Terwijl zij ook wel, net als ik, bij Smul in het groepje wilde. Ik had trouwens een 7 voor mijn nota, dus tussen Smul en mij zit het wel snor.
[2] Tante Joke is een andere docente van Poëtica. Die noemen we de altijd liefkozend 'tante Joke'; wat klinkt alsof ze alleen heel goed taarten kan bakken en we tijdens het kerstreces allemaal bij haar mogen logeren. En dat ze dan met ons naar de dierentuin gaat en 's avonds warme chocolademelk maakt. En dat ze ons, voor het slapen gaan, in het grote logeerbed nog een verhaaltje van Bilderdijk voorleest, en ons daarna lekker instopt. Maar ze is eigenlijk heel slim en geleerd, en heeft allemaal moeilijke boeken geschreven. Dat 'tante Joke' slaat dus nergens op.

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage