24 januari 2006

Mijn 'kwaad zijn op Verdonk'- ontmaagding (een onderwerp waar de Viva, in vergelijking met andere ontmaagdingen, erg weinig aandacht aan besteedt)

Ik vind Verdonk wel vaker stom hoor, daar niet van. Maar vandaag wond ik me voor het eerst op over een van haar uispraken. En het was dus om negen uur 's ochtends; normaliter maak ik dan enkel het geluid van een inbellende computer (weet u nog hoe dat klonk? Zo dus) en heb ik al mijn aandacht nodig bij het onopvallend opeten van een krentenbol tijdens college. Maar nu ging ik zowaar een discussie aan met mijn klasgenoten (niet met volle mond hoor).
Het ging over de nieuwe proefballon van Verdonk om de mensen in Nederland in openbare gelegenheden Nederlands te laten spreken. In de trein dus, of in de supermarkt.
Mocht je het nog niet weten; ik ben dus geboren en getogen in Friesland. Ik ben tweetalig opgevoed, en vind dat een leuk extraatje voor je-weet-maar-nooit. Ik ben geen Diepfries; ik woon er niet eens meer, maar ik blijf toch altijd een beetje een Elfsteden-Fierljep-Sukerbole-meisje.
Als ik in de trein zit, bijvoorbeeld met Gepke of Sonja, dan wil ik gewoon Fries kunnen spreken. En als mensen in de trein Turks willen spreken, dan vind ik dat ook prima. Ook al versta ik er niks van; dat is meestal ook wel zo fijn. Gesprekken als: "En Met Fatima praat ik ook niet meer, want die ging dus de hele tijd lopen smssen met Mounir, terwijl ze weet dat ik hem wilde gaan zoenen met Suikerfeest. Mijn broers hadden het zelfs al goedgekeurd! Komt zij met haar dikke reet ertussen! Wat een crackho is het toch!" hoef ik helemaal niet te horen.
Daarom ben ik dus tegen. TE-GEN!
(Ik moest, om mezelf te kalmeren, een CD van Dusty Springfield kopen. Zó erg was ik er aan toe!)


Rita Verdonk over Syb van der Ploeg: "Als hij in openbare ruimtes (en op geluidsdragers) zijn bek maar niet opentrekt, dan is er niks aan de hand" Een uitspraak waar de Nederlandse bevolking het dan weer wèl mee eens is.

10 reacties:

Anonymous Grietje zei...

Met Nynke, niet met Rita Verdonk (red.)

7:05 p.m.  
Anonymous Grietje zei...

Ik zeg: mee eens!

7:07 p.m.  
Anonymous Fem zei...

Kei-goe stukske! (Brabants wordt wellicht dan ook uitgebannen als het aan ijzeren Rita ligt. En ik spreek het dan wel nauwelijks, woon er ook niet meer, maar je wordt door zo'n uitspraak wel even streek-chauvinistisch.) Ik kwam niet meer bij door dat bijschrift bij de foto van Siep. Ik blijf je lezen! Groetjes, Fem

11:48 a.m.  
Anonymous Martha zei...

Ik heb ook gehoord dat ze alle spellingsgehandicapten die The Box sms-en, right back at them -per sms- een stroomschok toe gaat dienen als ze meer dan 4 spelfouten per bericht maken.

Dat is dan wel weer goed. Ik haat die namelijk best met passie.



Martha

12:24 p.m.  
Anonymous Johan zei...

Nynke, bedankt voor het verpesten van mijn avond door het zonder vooraf aan te kondigen plaatsen van een foto van die clown. Mijn netvlies zal de komende dagen troebel zijn. Positief is dan weer wel, dat ik dus niet de enige Fries ben die, zachtgezegd, "niet vrolijk" word van het rammelpot-achtige gekerm wat deze verloren ziel uitbraakt. En met deze laatste zin bedoel ik dan niet mevrouw Rita V.

Edoch, ik pleit voor een algeheel publicatieverbod op al het beeldmateriaal van hem.

Ik huil verder.

9:35 p.m.  
Anonymous Nynke zei...

Ik heb hem ooit voor Omrop Fryslan geïnterviewd, en dat was -to put it mildly- niet zo'n succes. Hij kwam te laat en we kregen het aan de stok over zijn 'ideale schoonzoon imago' (dat had ie toen nog). Gelukkig heeft hij zich qua zang stilgehouden, want oi, dan was het helemaal een interview om, in stukken gesneden, in een bodybag af te voeren naar de dichtsbijzijnde vuilstortplaats. Zo'n interview.

11:08 p.m.  
Anonymous Frank zei...

Ik ben het helemaal met je eens. Het plan van Verdonk is idioot. Want hoe kun je 3 oktober nu vieren als je geen Leids mag praten?

2:10 a.m.  
Anonymous surfje zei...

Hoi Nynke,

Ik had een vraag aangaande deze log.
Die Uitspraak die Rita Verdonck doet over Syb van der Ploeg, Ik ben 1 van de weinige hier die het er NIET mee eens is haha, maar ik zou graag willen weten waar je die uitspraak gevonden heb?

Groetjes

4:52 p.m.  
Anonymous de mopperpot zei...

ik zou ook graag weten waar die uitspraak van verdonk op internet staat
graag een berichtje op dit adres deboer@bassiedeboer.nl
vast bedankt!

11:10 a.m.  
Anonymous Nynke zei...

De quote is terug te vinden op www.uitmijndikkeduimgezogenuitspraken.nl

Sorry!

1:53 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage