23 januari 2006

Was ik maar zoals Paul; dan kreeg ik nòg meer soesjes...

Ik doe het dus best goed bij de bejaarden. Dat komt doordat ik een jong, fris meisje ben. Ik herinner hen aan hun eigen jeugd; toen ze naar dansavondjes gingen en bij de padvinderij zaten. Echter; mijn collega Paul staat een fikse trede hoger op de populairiteitstrap. Waardoor het komt weet ik niet; omdat iedereen op zijn schouder mag uithuilen? Omdat hij altijd taart bij de koffie serveert? Omdat hij 's avonds met alle liefde nog even bij mensen in bed kruipt? (Allemaal speculaties natuurlijk; Paul is nog nooit bij iemand uit het huis tussen de laken gesignaleerd, danwel met een snor van slagroom en taartcake betrapt).
Het komt doordat Paul een vent is. 80% van de bewoners is vrouw, en die zien natuurlijk liever een vent bij hen op de kamer, dan een vrouw. Dat is een compleet natuurlijke reactie. Ik ben eigenlijk blij met deze constatering; het blijkt dat wij vrouwen ons jagersinstinct nimmer kwijtraken. Zelfs als we ons voortbewegen met rolators en plassen in een zak. Zelfs als onze tieten op kniehoogte hangen en men met ons overtollig vel heel Beverwijk van een nieuw velletje kan voorzien. Ook dan nog fantaseren wij over de man op de kaft van het Bouquetromannetje. Ook dan doen wij nog extra ons best voor de mannelijke koffieschenker.
Dit in mijn achterhoofd houdende snap ik de reactie van mevrouw B. wel. Toen ze zag wie haar het eten voorschotelde (Paul en ik hadden geruild) probéérde ze niet eens haar teleurstelling te camoufleren: "Ben jij het? Maar jij bent toch Mieke? Paul zou toch komen vandaag? Dat heeft 'ie zelf gezegd! Waar is Paul dan?"

Ik lach en denk aan het moment waarop ik zelf oud en vel-over-vel zal zijn, en waarschijnlijk elke mannelijke verpleger keihard aan zal randen. Ik ben namelijk geen haar beter. Geen haar!

4 reacties:

Anonymous Coert zei...

En in eens weet ik het: ik ga bejaardenverzorgster worden. (Wel in Soest, want als je door je extra verdiensten nog eens een erfenisje binnensleept wil je er natuurlijk wel wat leuks aan overhouden.)

5:15 p.m.  
Anonymous Nynke zei...

Slim, heel slim. Ik heb ook een goed bekend staand Bejaardentehuis uitgezocht. Een beetje TLC voor de oudjes en -hop!- een antieke servieskast voor Nynke!

haha

5:17 p.m.  
Anonymous Wiegertje zei...

Dit is het mooiste dat ik ooit gelezen heb.

5:43 p.m.  
Anonymous Loki zei...

en toch maak ik er weer een potje van

7:09 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage