22 februari 2006

Dingen die je moet weten om te overleven binnen onze familie en in de samenleving in het algemeen

Myrthe zei gisteren dat ik altijd zoveel weet. Mijn ego maakte plots een plofgeluidje, door instant groei. Ook vroeg ze zich af waar ik de tijd vandaan haalde om èn boeken te lezen èn regelmatig Oprah te kijken. De oplossing is simpel: combineren. Combineer die dingen!
Verder heb ik haar uitgelegd hoe je op een simpele manier heel slim over kan komen: weet van alles een beetje. Mijn hele familie doet daaraan en het werkt als een tiet. Door van alles een beetje te weten hebben mijn broers en ik ons al door menig saai verjaardagsfeestje heen geluld. Hier enkele feitjes waarmee je je zonder moeite door elke receptie/ werkborrel heenkletst:



Figuur 1: Dit is Ted van der Parre. Hij was ooit de sterkste man van Nederland.









Figuur 2: Dit is de componist Jean Baptiste Lully. Van hem hoef je alleen te onthouden dat hij stierf aan de gevolgen van een ontstoken wond op zijn voet, die hij had gekregen door met zijn dirigeerstok in zijn voet te steken.









Figuur 3: Links zit Tonya Harding, rechts Nancy Kerrigan. Wat was ook alweer de rel? Tonya liet Nancy, haar grootste kunstschaatsrivale, aftuigen tijdens de Amerikaanse Olympische Kwalificatiewedstrijden voor de spelen van 1994 in Lillehammer. Pas na een tijdje kwam men er achter dat Tonya het evil brein achter de aftuiging was. De wraak was zoet; Nancy herstelde op tijd en won zilver op de Spelen, Tonya won niks en doet nu iets met boksen ofzo.










Figuur 4: De voetballer Bert Konterman is geboren in Rouveen. Meer hoef je over hem niet te weten











Figuur 5: Het begin van de Matthaüs Passion gaat zo: "Taaaaaah Tarataaaah Taratararataaaah Tarata".














Figuur 6: De Fancy heette vroeger de Popfoto.














Figuur 7: Trinko Keen doet aan Tafeltennis. En Danny Heister ook.











Onthoud deze 7 simpele weetjes en maak indruk. Want dat maak je! Indien je deze weetje niet kunt onthouden, trek dan naar elk verjaardagsfeestje een shirt met decollete aan. Dan maak je ook indruk hè.

8 reacties:

Anonymous Bauke zei...

Nog wat familieweetjes bijeengezocht door Albert, Nynke en Bauke tijdens het verjaardagspartijtje van Ot:

Skieën, toch niet echt een Nederlandse sport. Onthoud de volgende namen:
- Kjetil-André Aamodt (NOR) - meeste aantal olympische skimedailles.
- Pirmin Zurbriggen (ZWI) - skiheld uit de jaren '80.
- Ingmar Stenmark (ZWE) - beste skieër ooit.
- Björn Daehli (NOR) - won in verschillende olympische spelen 8 gouden medailles bij het cross country (langlaufen).

Later meer.

11:01 p.m.  
Anonymous Maeb zei...

Ja nu heb ik hem, Daehli dat is hem dus.

Ik weet dit soort dingen ook altijd maar dan niet de naam en dan sta je daar vaneeuh hoe heet ie nou hoe heet ie nou en geloof me dat doet het NIET goed op verjaardagen zeker ook omdat er dan altijd iemand bij staat die het wel weet en die gaat er dan zo met jou weetje van door.

Volgens mij zijn jullie van die mensen.

12:10 a.m.  
Anonymous Gr.R. zei...

Stiekem de kaartenbak van Trivial Pursuit uit je kop leren dat kan ook. Is ook gemakkelijk te combineren met dagelijkse bezoek aan het toilet...

12:23 a.m.  
Anonymous Maeb zei...

Nynke, ik wilde gisteren eigenlijk zeggen dat ik jou verjaardagtips graag zelf verzonnen had maar uit pure afgunst kwam er iets minder aardigs uit als ik dat zo teruglees.

10:35 a.m.  
Anonymous Wiegertje zei...

Klopt.

11:48 a.m.  
Anonymous Frank Bee zei...

Hoe klinkt dat begin van de Matthäus-passion dan? Ik kan het even niet voor mijn geest halen.

12:26 p.m.  
Anonymous Myrthe zei...

Helaas Nynke.. Door het openbaren van deze feiten weten we straks allemaal hetzelfde en zijn het geen weet-je-wel-wat-ik-weet-weetjes meer..
Ach, ik heb weer andere nutteloze kwaliteiten waar ik verjaardagen mee kan opleuken. Zo stond ik vroeger rustig 1,5 oersaaie moppen te tappen in het midden van de huiskamer. Lachen verplicht.
En ik heb de echte must-knowes voor de vrouwen paraat.

Wist jij bijvoorbeeld dat als je een vervent lippenstiftgebruiker bent je 8 kilo lippenstift eet in je leven?

En wist jij dat als je schoenen met een hak draagt je kont ongeveer 15% meer naar achteren staat en mannen dat ongeveer 75% geiler vinden?
Waarom dacht jij dat ik heb leren lopen op stilleto's en na het gala kruipend naar huis moest omdat mn voetjes zo zeer deden.
En als dat trouwens niet gewerkt had, had ik inderdaad nog een decolloté om te showen. Die doen het inderdaad goed.

Het laatste weetje; wist je dat er een studente Nederlandse taal en cultuur is die niet weet hoe je vervent schrijft? En dat ze niet weet of dat woord uberhaupt wel bestaat. Ze begint er namelijk ineens over te twijfelen of ze dat niet heeft verzonnen. Misschien bestaat het alleen in haar imaginaire wereld waar ze nachten lang kan dansen op stilleto's, een keiharde cup C heeft en benen waarvan het einde nooit in zicht komt..

Tabé, xx Myrthe

3:52 p.m.  
Anonymous Juliet zei...

Hallo, ik heb je nog nooit ontmoet maar kwam via via bij jouw blog terecht, en ik moet nu even reageren (en dat voelt heel gek want wij kennen elkaar niet) want wat maak je me blij door uitsluitsel te geven over de vroegere naam van de Fancy! Jemig de pemig, daar loop ik al echt jaren mee rond, dat ik het bij wijze van weetje wil presenteren en dan niet meer weet dat het dus de Popfoto was. Maar nu weet ik dat dus wel! Dus: hoera! En dank, innige, innige dank.

1:24 a.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage