13 februari 2006

Lieve Beorn,


Het was me wat me jou vandaag. Ik schrok toen je bijna viel tijdens je eerste 500 meter. Ik zie niemand graag vallen, en jou al helemaal niet. Je bent nu bij Mart Smeets op tv en je vertelt zo rustig en relativerend over je slechte race dat ik het liefst mijn lippen op de beeldbuis wil drukken om je een klapzoen te geven.
Ik geef het namelijk ruiterlijk toe; ik ben op jou. Als ik je op tv zie maak ik een koprol en bak ik een taart. Met roze glazuur spuit ik er met krulletters 'Beorn' op, en dan kijk ik de hele dag naar de taart en naar de tv. Naar jou. Dan steek ik mijn met bebloemmotiefde ovenhandschoenen bedekte handen in de lucht en roep ik dingen als 'Kom op!" en "Zet aan!" (dat is vertaald Fries, maar hee, overmand door emoties gil ik dat soort dingen nu eenmaal).
Je lijkt op schaatsbaan misschien een soort van Nils Holgersson op ijzers, en wil iedereen je graag in je wang knijpen, maar ik weet wel beter; je bent een slimme vent. Mijn buurman Age zou zeggen: "Een helder jonkje". Je bent helemaal niet lief en onschuldig; je bent keihard met je sport bezig maar weet dat er ook meer dingen in de wereld zich afspelen.
Als je op de Olympische Spelen nòg beter je best doet bak ik een taart voor je. En ook als je niet je best doet, bak ik ook een taart voor je. En als je valt kom ik met jodium, een pleister èn een taart bij je langs. Als jij met je gipsen been in zo'n beugel hangt en een nekbrace om hebt, waardoor je James Joyce niet meer kunt lezen (want dat lees jij, dat weet ik), dan kom ik je voorlezen. Ook al snap ik zelf niks van Joyce. Zo erg ben ik op jou.

Met heel veel succes-achtige-groeten en een geglazuurde taart,

Nynke

6 reacties:

Anonymous Grietje zei...

Heb je dat gezien, gister? Beorn Nijenhuis bij Mart Smeets in Studio Sportwinter? (wintersport? sportwinter?naja) Door dat microfoontje op zijn cheek en zijn glimmend colbertje vond ik 'm net, nouja, net een beetje een goochelaar. Maar hij wist me toch wel voor 'm te winnen. Go Beorn!

12:30 p.m.  
Anonymous Nynke zei...

Oh, dat boeide me niets! NIETS!

12:34 p.m.  
Anonymous Martha zei...

Op deze foto lijkt hij op Viktor. (Wij weten dat dat goed is qua looks.)

2:18 p.m.  
Anonymous Botte zei...

Beorn is voor mij

10:33 a.m.  
Anonymous Mim zei...

En hij heeft al een vriendin :P

11:19 p.m.  
Anonymous Nynke zei...

NEEEEEEEEEE! Capslockend nee!

2:46 a.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage