28 februari 2006

Over 'hardnekkig weigeren dood te gaan' gesproken...

Mevrouw Fanny was de hele dag al onrustig. Haar ogen stonden huilerig en ze praatte constant over haar moeder; ze wilde haar even bellen. Zuster Sil vertelde mevrouw Fanny dat haar moeder al was overleden. Mevrouw Fanny is namelijk zelf al 85. Mevrouw werd kwaad: "Ik heb mijn vader begraven ja, maar mijn moeder niet! En dat zullen ze heus niet zonder mij doen hoor!" Zuster Sil laat haar even uitrazen. Als ze aan het eind van de middag nog altijd zit te huilen en om haar moeder vraagt, besluit zuster Sil mevrouw Fanny's dochter in te lichten:
"Het gaat niet zo goed met uw moeder. Ze is erg in de war en vraagt steeds naar haar moeder. Als ik haar vertel dat die al is overleden wil ze dat niet van me aannemen. Sterker nog: ze wordt er alleen maar kwader van. Ze is vandaag erg in de war."
De dochter aan de andere kant van de lijn begint te lachten:
"Maar mijn moeder is helemaal niet in de war hoor! Haar moeder leeft nog! Die is inmiddels 108!"

1 reacties:

Anonymous coert zei...

Mooi man, demente bejaarden voor leugenaars uitmaken. "Nee hoor, dat gebit heeft u zelf aan mij gegeven voor mijn verjaardag!"

2:37 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage