24 maart 2006

Een studente Nederlands heeft voor haar eigen cool een vaste tweedehands-boekenwinkel nodig. En een diadeem.

Het zoeken van een origineel boekwinkeltje stond altijd al hoog op mijn verlanglijst. Ongeveer tussen 'een camouflagestift voor mijn wallen kopen' en 'euforisch langdurend geluk vinden en ook behouden'. En nu heb ik er een. Een boekwinkeltje waar ik een regelmatig bezoeker van kan worden, zodat bij het het klingelen van de winkelbel de eigenaar 'Hallo Nynke!' kan roepen. Eigenlijk wilde ik er één met boeken die naar pijptabak ruiken en een antiquair met een morsige kokosmakroonvlek op zijn rode vest. Zoiets. Deze antiquair is te jong en homo, maar had wel een rood vest aan, dus dan voldoe je ook wel aan mijn criteria. Hij ging ook heel belangstellend een praatje met me maken en reageerde anitquairfähig enthousiast toen ik vertelde dat ik Nederlands studeerde. Ik kocht Palmen, van Kooten, Suskind, Lanoye en Vestdijk en kreeg nog korting ook. Het kostte dus ook nog eens helemaal niets.

Oh ja, en ik kocht een diadeem bij de Hennes. Hij staat me goed. Verder geen nieuws.

10 reacties:

Anonymous coert zei...

Toch wel een diadeem met een veer, hè?

2:24 p.m.  
Anonymous Grietje zei...

Notting Hill...! Nu nog een sinaasappelvlek op je shirt en een Hugh Grant...

4:24 p.m.  
Anonymous Bauke zei...

Van Vleuten en Van Muiswinkel:

Antiquariaat Obroemov (of iets van soortgelijke strekking). Mooie theatershow. Laatst op t.v.

4:33 p.m.  
Anonymous Frank zei...

Oblomov.

Naar de gelijknamige roman van de Russische auteur Ivan Gontsjarov (1812-1891). Ik weet die dingen, want ik zit erop.

6:57 p.m.  
Anonymous Nienke zei...

notting hill, erg literair, en verder, kokosmakroon moest je dat nou doen. Nu zie ik voortaan een smerige druiperige vlek op een stom oud versleten rood vestje van een oud saai 'die moet nodig afgestoft worden zeg'-ventje voor me als ik aan een kokosmakroon denk. voorheen was het een heerlijke kokosmakroon waar ik dan aan dacht. dank u voor deze heerlijke verschuiving in mn associatie

9:44 p.m.  
Anonymous Nienke zei...

notting hill, erg literair, en waarom doe je dat nou met die kokosmakroon, nu zie ik voortaan een smerige druiperige vlek op een oud versleten rood vestje van een oud saai 'die moet nodig afgestoft worden zeg'-mannetje voor me als ik aan een kokosmakroon denk. eerst was dat een kokosmakroon waar ik dan aan dacht. dank je voor deze verandering van associatie.

9:47 p.m.  
Anonymous Nienke zei...

shoott jou weblog is raar nu staat mn bericht er twee keer omdat ik dacht dat ie eerst niet gewist was, Bijna-naamgenootje (Nynkeeeeeeeeeeeeee) HELP wissen die hap. laat de eerste maar staan!

9:49 p.m.  
Anonymous tint zei...

een diadeem whiii zolang geleden dat ik dat nog gedragen heb zeg! :o) ik had er vroeger eentje met drie pomponnekes... *bloos*

11:32 p.m.  
Anonymous martijn zei...

wat heb jij prachtige ogen zeg! (http://www.flickr.com/photos/13381139@N00/112873322/)
ik vind je blog érg leuk! blijf zo doorgaan met schrijven, ik ben zéér benieuwd naar je zangkwaliteiten :)

groet Martijn.

3:10 p.m.  
Anonymous coert zei...

Hoo Martijn, begin nou niet over haar ogen, je weet niet wat voor beerput je opentrekt!

Oh wacht, dat was Trudie.

3:40 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage