02 maart 2006

Even een vraagje aan mijn broers. Aan alle drie.

Moeten jullie bij het begin van John Legend's 'Allright' ook altijd aan Hylkema* denken? Ik wel. Heel erg. Wordt het liedje ook veel leuker van, moet ik zeggen.

*Hylkema was de oude, dove bes-bassist van onze fanfare. Hij had een oude, kapotgebutste Bes-Bas (een Tuba, dus). Hij kende zijn partijen nooit en was ook te doof om de andere muzikanten te horen. Ons orkest speelde dus alle stukken met het rochelende geluid van een slecht startend bestelbusje op de achtergrond. Dat was Hylkema. Voor de rest gooide hij met zijn muziekinstrument altijd alle lessenaars om. Hij zei ook altijd 'Hu!' of 'Watte!' als de dirigent hem iets vroeg. Echt iemand die door anderen een 'markante persoonlijkheid' wordt genoemd, omdat je anders niet goed weet in wat voor cathegorie je hem moet plaatsen. Verder was het wel een beste vent, hoor.

John houdt mijn herinnering aan mijn fanfare-tijd bijzonder levend. Een van de redenen waarom ik van hem houd.

3 reacties:

Anonymous coert zei...

Da's zo mooi aan die ouderwetse fanfare's: dat niemand tegen hem zegt: Ën nou rot je maar op talentloze dove klootzak." Nou ja, dat hebben ze destijds wel tegen mij gezegd, maar toch.

9:44 a.m.  
Anonymous Judith zei...

Het is nu ook gezegd... hij mag niet meedoen aan het concours, omdat hij de andere bassisten (Durk&Piet) tot wanhoop dreef... Uit protest is hij nu al een paar repetities niet geweest. (Scheelt wel een stuk haha). Hoe is het Nynke? Alles goed in Utert? Met mij alles prima. Hoop je snel weer es te zien! x Judith

1:38 p.m.  
Anonymous Bauke zei...

Niet echt. Heb toch maar 2,5 jaar genoten van Hylkema's feilloze techniek op de Bes-bas. Dat was trouwens in de tijd dat hij dat apparaat nog niet had. Dat microfoon om Gatzes hals apparaat, niet die Bes-bas.

11:58 a.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage