09 maart 2006

Ik bin nei Kanye west*


Ooooooooooooooooooooooh! Kanye was de bom! Je weet toch!
Nee maar echt: het was geweldig. Gelukkig was ik met een aantal die-hard Kanye West-fans (Albert, Jaap G., Me Neef), dus de liedjes die ik niet helemaal kende werden mij keihard in de oren geblèrd. Albert kon het ook niet laten om de hele tijd 'We love you Kanye! Make love to me Kanye!'** te roepen, en om bijdehand te reageren op vragen die het voorprogramma (de Partysquad) aan het publiek stelde ("Zijn hier nog Old-school hiphoppers?" "Nou ja, misschien, het is maar net wat je onder Old School verstaat hè!" of: "Ja ik! Ik! Ik ben dat!!!")
Kanye had zelfs een strijkorkestje meegenomen, met een fanatiek dansende violiste. En een achtergrondzanger die op Shaggy leek. Dan win je dus bij voorbaat al mijn hart. En hij liet al zijn hits de revue passeren, en ook nog hits van anderen. Hoogtepunt? Kanye die 'Take on me' van A-Ha liet spelen, en daarop ging dansen. Dat dansen. Oh! Zo heb ik nog nooit iemand op A-Ha zien dansen!
En oh, ik kwam ook nog een bekende tegen! Tussen al die Urban-types met bubbling-gevoel stond Huub ook gewoon heel erg blank te zijn. Een geruststelling.

Volgende keer weer! Je weet toch!

*Dat is Fries voor 'Ik ben naar Kanye geweest'.
** Vrij naar een aflevering van South Park, genaamd 'Fingerbang', waarin de vader van Stan vertelt over zijn verleden als lid van een boyband, toen het publiek altijd 'We love you Randy! Make love to me Randy!' riep.

7 reacties:

Anonymous Albert zei...

Zussie! Ten eerste mijn complimenten voor je uitmuntende Kanye-verslag. Het was idd da shizzl...

Toch moet ik je even corrigeren. Het citaat "We love you Randy, make love to me Randy." komt namelijk niet uit Fingerbang. Had gekund. In deze aflevering speelt Randy een grote rol. Het citaat komt echter uit "Spontaneous Combustion" (seizoen 3, aflevering 2) Hierin krijgt Randy de opdracht om te onderzoeken hoe het komt dat inwoners van SP spontaan ontploffen. Dit blijkt te komen doordat ze en masse un scheten ophouden. Vandaar. Denkend aan de roem, die Randy ten deel zou vallen wanner hij het mysterie zou oplossen, dwaalt hij af en ziet een uitzinnige menigte voor zich en vrouwen die roepen: "We love you Randy, make love to me Randy!" Tot zover mijn correctie. Keep up the good work! Hoe zit het eigenlijk met je Benny N. verhaal?

12:46 p.m.  
Anonymous Nynke zei...

Dank u! En bedankt voor de correctie! Ik dacht al: mocht ik het niet goed hebben, dan is Albert er altijd nog om me te verbeteren...handig.
Benny N. heb ik nog niet op papier gezet, i.v.m. drukke werkzaamheden qua studie en a5. Maarrrrrr...drie weken na dato moet ik er nog steeds erg hard om lachen, dus het zal binnenkort wel verschijnen op dit weblog, en dan mag iedereen 'We love you Benny! Make love to me Benny!' roepen.

Wordt vervolgd dus

12:55 p.m.  
Anonymous Jaap G zei...

Shit, net te laat om je te verbeteren.

Gaan jullie trouwens mee naar de journalist van de volkskrant die kanye een matige recensie heeft gegeven? Gaan we met onze Matties die Batty effe klappe. Ja toch, je weet toch!

Vrede, uit van hier.

7:16 p.m.  
Anonymous Bauke zei...

Heb net Raymann is laat gekeken. Met Kanye, uiteraard. De opnames waren vlak voor dat waanzinnige concert in Ahoy afgelopen woensdag. Bij het concert dacht ik al dat alle niet in het wit gestoken strijkers locale muzikanten waren. Mijn vermoeden bleek waarheid: één van de cellisten heeft in Zwolle gestudeerd en ken ik van gezicht en naam. Haar gezicht: spits en donker. Haar naam: Ilsje Merk.

- Ilsje, als je dit leest nadat je op je eigen naam gegoogled hebt, wil je dan even replyen op dit onderwerp en vertellen dat ik gelijk had? -

Dit is toch Tha Bomb!
Zwolle is al Hiphop-stad nr. 1 en dit bevestigd deze waarheid toch maar weer.

Ik wil ook spelen met Kanye!

Hopelijk heeft hij bij zijn volgende wereldtournee 42 trombones nodig. Dan kan ik misschien ook meedoen. Even bellen met Ilsje...

De lady in white was trouwens een violist die al veel meer Hiphop gedaan heeft. Mijn collega Rene K. herkende haar uit de clip van Gravel Pit van The Wu Tang Clan.

Nuff said...

Bauke

12:28 a.m.  
Anonymous Bauke zei...

Heb net Raymann is laat gekeken. Met Kanye, uiteraard. De opnames waren vlak voor dat waanzinnige concert in Ahoy afgelopen woensdag. Bij het concert dacht ik al dat alle niet in het wit gestoken strijkers locale muzikanten waren. Mijn vermoeden bleek waarheid: één van de cellisten heeft in Zwolle gestudeerd en ken ik van gezicht en naam. Haar gezicht: spits en donker. Haar naam: Ilsje Merk.

- Ilsje, als je dit leest nadat je op je eigen naam gegoogled hebt, wil je dan even replyen op dit onderwerp en vertellen dat ik gelijk had? -

Dit is toch Tha Bomb!
Zwolle is al Hiphop-stad nr. 1 en dit bevestigd deze waarheid toch maar weer.

Ik wil ook spelen met Kanye!

Hopelijk heeft hij bij zijn volgende wereldtournee 42 trombones nodig. Dan kan ik misschien ook meedoen. Even bellen met Ilsje...

De lady in white was trouwens een violist die al veel meer Hiphop gedaan heeft. Mijn collega Rene K. herkende haar uit de clip van Gravel Pit van The Wu Tang Clan.

Nuff said...

12:31 a.m.  
Anonymous Grietje zei...

Hit op vakanties achter in de rode VW Passat van de fam. Deinum:
'Bist wolris yn Best-west west?'

11:52 a.m.  
Anonymous ilsje zei...

He Bauke, je hebt gelijk! Dat was ik! Maar jij speelt toch geen trombone? Groetjes Ilsje

2:42 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage