08 maart 2006

Oom Henk afgetreden als fractievoorzitter VVD

Vanaf gisternacht is Jozias van Aartsen (Hihi! Ik wilde eigenlijk 'van Aarsen' typen!) geen fractievoorzitter van de VVD meer. Nou maakt dat mij niet zoveel uit, ik had toch niet op z’n partij gestemd, want ik ben linkshandig, en dan moet je ook links stemmen. Dat is je taak.
Het rare alleen is dat Jozias van Aartsen sprekend op mijn oom Henk lijkt. Zelfde soort kapsel, zelfde stem. Ik heb geen foto van oom Henk op mij computer staan, maar de gelijkenis is echt treffend. Ik denk zelfs dat als je oom Henk en Jozias naast elkaar zet mijn tante Elske je niet kan vertellen met wie van de twee ze 21 jaar geleden in het huwelijksbootje gestapt is.
Ik heb op de PvdA gestemd; niet erg origineel bleek wel, maar bij verkiezingen is dat juist een goed iets. Mijn vader stond in zijn gemeente als duwer op de lijst voor de PvdA. Het is gebleken dat mijn vader one hell of a duwer is, want ook daar heeft de PvdA er een zetel bijgekregen. Ik denk dat mijn heit de hele week in zijn rode trui blijft lopen…

Ik ga zo naar mijn muzikale meeting met Kanye! Daaag!

PS: Ik heb gisteren in de kroeg gezeten met mijn studiegenoten, Hans Goedkoop, onze hoogleraar Geert Buelens en onze docent Gaston Franssen. Dat was dus een leuk feestje. Het was zelfs zo leuk dat Sanne en ik direct even geregeld hebben dat we binnenkort een dagje in Buelens huis in Antwerpen mogen bivakkeren. En dat we dan, als we weer weg gaan, allemaal briefjes op tafel en op de koelkast achterlaten, zo van: ‘Er staat een appeltaart in de koelkast als dank voor de logeerpartij!’ of ‘Je tapenade is over datum Geert! Pas op!’ Het was dus heel leuk, dat snapt u wel.

4 reacties:

Anonymous Fem zei...

Hemeltje, oom Henk moet dan wel een aangetrouwde oom zijn. Een rood nest waarin een look-a-like van Van Aartsen is opgegroeid lijkt me schier onmogelijk...

7:53 p.m.  
Anonymous Maeb zei...

En heb je die Goedkoop nog de duimschroeven aangedraaid zoals je van plan was?

12:02 a.m.  
Anonymous Nynke zei...

@Fem:
Oom Henk is inderdaad Kouwe Kant...Anders was zijn uiterlijk inderdaad niet geaccepteerd ;)
@Maeb:
Ik heb een poging gedaan tot oren wassen, maar een uitgebreide discussie is er niet van gekomen. Maar toch. Ik heb wel gezegd dat ik het wèl een mooi boek vond. Zo.

1:05 p.m.  
Anonymous Sanne zei...

Ja het was zoo leuk! Gaan we aanstaande woensdag naar het huis van oom G? Ik neem de fristi mee, jij de appelbollen? Dan kunnen we de hele dag boeken lezen, want hij zei dat die er heel veel waren.

9:51 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage