03 maart 2006

Subsidie, ik krijg da nie

Sanne en ik hebben een plan. Nou hebben wij wel vaker plannen (een nieuwe literaire beweging beginnen, een rapgroep beginnen, columns schrijven over WC's in uitgaansgelegenheden etc.), maar dit is een HEEL GOED plan.

We willen subsidie.

Alle studenten Nederlands moeten recht hebben op subsidie, om daarvan boeken te kunnen kopen. Want van boeken lezen wordt je slim (mijn buurvrouw loog vroeger mijn buurjongen voor dat als hij 'Sjakie en de Chocoladefabriek' zou lezen, hij wel naar de Havo zou mogen...), en daar heeft de Nederlandse samenleving heel veel aan, aan slimme mensen.
Bovendien krijgen diergeneeskundestudenten gratis dode beesten om te onderzoeken, en rechtenstudenten gratis boeven. En wij? Wij krijgen dat alles niet. Dus wllen wij gratis boeken. Om het de minister gemakkelijk te maken, heb ik bij bol.com alvast een lijstje met de hier afgebeelde boeken gemaakt; boeken die ik graag gesubsidieërd wil hebben. Maar dat kun je ook gewoon als een verlanglijstje zien hoor.









5 reacties:

Anonymous Reinier zei...

Zelfs pabo studenten krijgen kindertjes om mee te oefenen! Ik zou het gelijk hoger op zoeken, schrijf een brief naar de Koningin.

9:43 p.m.  
Anonymous Jarno zei...

Ben je niet in het bezit van Joe Speedboat? Schandalig. Bij de Bruna hebben ze het. Zelfs die ene op het station.

11:21 p.m.  
Anonymous Frank zei...

Ik ben ook niet in het bezit van Joe Speedboat. Maar de rest heb ik wel.

1:35 p.m.  
Anonymous Egbert zei...

De ideeën zijn niet van de lucht Nynke!
Deze blog is er één om vrolijk van te worden! Zijn we nou helemaal met zijn allen? Nou? NOU? Hoe komt de chauffeur van een strooiwagen op zijn werk?

Collumns over toiletten spreken me altijd zeer aan, jammer dat ze nog niet bestaan.

7:59 p.m.  
Anonymous Sanne zei...

zouden we nou wel of niet laten vallen dat iedereen Nederlands spreekt (min of meer dan) en dat dat op zich ook pretig was om als studiemateriaal te gebruiken? Ik weet het niet meer, komt vast omdat ik je die dag 5 keer achter elkaar heb gebeld.

en frank... Speedboót

9:46 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage