06 april 2006

Een verwoede poging koket te zijn

Bauke zei dat ik niet altijd met mijn Fries-zijn moest koketteren, maar in het algemeen met andere dingen moest koketteren. Op zich vind ik dat best een goed idee. Koketteren klinkt namelijk als 'heel leuk om te doen'. Het klinkt als Audrey Hepburn en diadeempjes en stippeljurkjes en lange wimpers. Het klinkt als lopen door de regen en mannen die dan hun jas voor je in een plas leggen. Het klinkt als thee in een gebloemd theekopjes, danwel ranja met een rietje. Bovendien zong mijn vader vroeger altijd dat liedje over 'kleine kokette Katinka' voor mij, en dat was wel een van mijn favoriete vaderliedjes.
Leuk dus.
Ik heb dus even op koket-doen geoefend en hier is het teleurstellende resultaat:












Figuur 1: een pose die ik alleen kan beschrijven als: "Oh buurman, wat doet u nu?"












Figuur 2: Auditerend voor, zo lijkt het, een mentos-reclame.












Figuur 3: Dit is meer 'ik eet stiekem een kroket' dan 'ik ben koket'.

Sorry Bauke. Ik heb het dus echt geprobeerd hè. Ik stort me nu gewoon maar op het uitbeelden van dat andere liedje dat mijn vader altijd zong: "Wie is Loesje? Wie is toch dat snoesje? Loesje is het meisje van de drummer van de band"....

2 reacties:

Anonymous coert zei...

1. de kies zei krak
2. vliegt me daar een beestje in mijn oog
3. effe de extra fluim van een bejaardenzoen wegwerken hoor.

Maar leuke serie desalniettemin. Zeker voor iemand die slechts 176 lang is. :)

12:35 a.m.  
Anonymous Vincent zei...

Jij studeert Nederlands, lees ik hier! Wat leuk.

Uiterst kokette foto's overigens.

2:41 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage