02 april 2006

Hyacinten en liquidaties

Enkele punten waarom Midsummer Murders, hierna heel hip 'MM' genoemd, één van mijn favoriete TV-programma's is:

  1. Door MM heb ik nimmer getwijfeld aan de hipheid van Laura Ashley- jurken. Ik denk trouwens wel dat als MM niet zou bestaan, Laura Ashley haar zaak wel op zou kunnen doeken.
  2. Dat je in MM precies dezelfde acteurs ziet als in Dalziel en Pascoe, Morse en al die andere detectives zorgt voor een geruststellende orde en onsterfelijkheid voor de acteurs.
  3. De briljante gedachtenkronkel dat er mensen vermoord kunnen worden omdat ze dwarsliggen binnen de hyacintenkweek- danwel geitenfokvereniging stemt mij iedere aflevering weer koprollig blij.
  4. Omdat elke aflevering zich zo traag voortbeweegt kun je tijdens een aflevering prima even poepen of een afwasje doen; je mist vaak niets.
  5. Waar vind je nog geweldsdelicten waarbij een tuinhark gebruikt wordt? Waar?
  6. Omdat er ondanks minsten drie moorden per aflevering er toch genoeg mensen in Midsummer blijven wonen om vermoord te worden.
  7. Omdat je, gedurende de seizoenen, de dochter van de detective geleidelijk net zo suf en saai ziet worden als haar moeder.
  8. Omdat het eigenljk een tot leven gewekte tuinspecial van de 'Libelle' is, maar dan met een extra brute afslachting.

Bijschrift bij foto: Google "Midsummer Murders" en krijg dit hartverlammend mooie plaatje. Die stoïcijns kijkende geit. Die man die op een dikke hond lijkt. Oh.

3 reacties:

Anonymous Kelta zei...

Ik had laatst toch bijna een DVD-box gekocht van MM...

Kijk je ook Taggert eigenlijk? Dat accent, heerlijk!

X

7:10 p.m.  
Anonymous Grietje zei...

Geiten binne THA BOMB! Sjoch www.bettybetty.web-log.nl

8:46 a.m.  
Anonymous willemijn zei...

héél lang geen mm meer gezien, maar na dit wervende manifest tune ik binnenkort zeker weer eens in...!

10:25 a.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage