23 april 2006

Iedereen kan schilderen

Het verven van mijn schouw stond al lang "hoog op mijn prioriteitenlijst"*. Ik vind verven namelijk één van de allergeweldigste dingen ever. Het kopen van witte latex, kwasten en rollers maakt bij een soort oergevoel los. Dan haal ik mijn verfbroek uit de kast (ik heb dus ook een echte verfbroek, met decoratieve verfspetters er op), trek ik een oude capuchontrui aan. Het afplakken van de randjes vind ik eigenlijk een beetje een wijvenklus; het liefst sla ik dat over. Maar dan. Zodra mijn roller de muur raakt, raak ik in een trance. Ik zing mee met de muziek die op 10 staat en veeg met mijn arm het haar uit mijn gezicht. Het is dat ik niet rook, maar anders had ik maar wàt graag een sjekje gerold om ondertussen mijn verfwerk te bestuderen. Het liefst ga ik ook tussen het verven door even naar de Albert Heijn om terpentine te halen, of stroopwafels. Want als je in je verfbroek de Albert Heijn binnenloopt krijg je altijd van die goedkeurende knikjes van mannen. Je ziet ze denken: "Dat is een handige tante! Was mijn vrouw maar zo handig! Mijn vrouw ziet altijd wel van die leuke verfideeën in de VT Wonen, maar wie mag dan weer de kwast ter hand nemen? Nou? Ik ja. Ik! Maar ik wil helemaal geen limegroene vlakken op de muur in de woonkamer! En ik wil geen WC waar de kleur 'bloesem' op de muur zit. Dat kakt toch voor geen meter; zo'n nichtenkleur op je wanden! Zucht." En daar doe ik het voor hè.
En dat je kamer dan nog een paar dagen naar nieuwe verf en terpentine ruikt. Dat vind ik zó lekker! Wat sommige vrouwen met Chanel No. 5 hebben, dat heb ik met de geur van terpentine. Die licht bedwelmende, overheersende geur. Die maakt iets bij me los.
Dus: hebt u nog een muurtje dat gewit moet worden: bel me. Ik wil het met alle liefde doen.



* Zegt mijn oom Ap altijd als we hem vragen naar zijn bezoek aan de opticiën.

4 reacties:

Anonymous Fem zei...

Hmmm. "Iedereen kan schilderen", dat zei wijlen Bob Ross ook (: de wandelende witte Afro), maar die had het niet over perfect witte wandjes. Misschien had je dr een berglandschap op moeten schilderen. Is volgens Bob een peuleschilletjes.

2:35 p.m.  
Anonymous Bauke zei...

Ach ja, de kwast hanteren. Remember that day in september toen we Alberts kamer aan het verven waren. Je ging toen ook helemaal los. Had het toen niet door, maar dit begint aardig op een verf-fetish te lijken. Of een terpentine-fetish. Maar dan kom je dicht in de buurt van lijmsnuivende straatkinderen in Rio de Janeiro. Lijkt me geen goed idee: nog een verslaving erbij.

Bauke

P.S. Leuke foto's van Aaipop. Ga maar eens een bandje bedenken en er dan maar weer eens spelen. Lijkt me gezellig.

9:18 a.m.  
Anonymous A. te A. zei...

Ik denk gewoon dat Nynke een beetje verslaafd is aan verfsnuiven. De licht verdovende en geestverruimende werking van verf en terpentine maken Nynke gelukkig...

http://www.hulpgids.nl/ziektebeelden/verslaving/verslaving.htm

9:26 a.m.  
Anonymous A. te A. zei...

Ik denk gewoon dat Nynke een beetje verslaafd is aan verfsnuiven. De licht verdovende en geestverruimende werking van verf en terpentine maken Nynke gelukkig...

http://www.hulpgids.nl/ziektebeelden/verslaving/verslaving.htm

9:38 a.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage