30 april 2006

Koninginnenacht en -dag en hoe ik niet weet wat ik eigenlijk van die feestdag vind

Koninginnenacht:

Martha haar geregisseerde toneelstuk was ge-wel-dig. Vooral Simon stal de sjo, dat mag wel even gezegd worden. Daarna slierden Freia, Markje, Martha en ik door de stad, maar toen Markje door een jongen in haar kruis gegrepen werd, spoedden wij ons schielijk naar de Oosterkade. Daar was een feest met louter mannen met petjes op, en met meisjes met verveelde blikken en a-symetrisch haar. Wij leukten voor onszelf de boel op door experimentele dansen te maken en het volledige ABBA-repertoire te scanderen. Je moet wat.
Toen wij 's ochtends thuiskwamen met onze reeds gekochte broodjes shoarma betrapten wij de man die tegen onze voordeur aan stond te piesen. Met zijn broek practisch op de enkels hangend maakte hij zich uit te voeten toen wij vierstemmig uitriepen: "flikker toch op, achterlijke klotemongool! Doe je dat thuis ook?" En hem daarna nog dingen als pikabcessen een aarsrot toewensten.

2 reacties:

Anonymous Martha zei...

Koninginnedag was inderdaad een dag van hoogte- en dieptepunten.

Het commentaar dat wij gaven toen Bea op tv was, was LEUK, behalve voor Maartje van Wegen.

Het jongetje dat met zijn jasje zijn kindermarktspulletjes probeerde te beschermen tegen slagregens was zielig.

Het ijsje van de Venezia was lekker (en de kroket ook).

Het was een goed iets dat het geluid uit werd gedraaid toen bij het podium bij de Sirado een paar holtedieren de microfoon en dus de macht grepen en gingen roepen ' wie niet springt is een Jood'.

Het was een slecht iets dat dat soort mensen, compleet met nazi-oranjehelmen, overal waren.

Ik vind het slecht van mezelf dat ik het over 'dat soort mensen' heb, dat is niet mijn stiel.

De dvd's waren leuk.

Die Hard was op tv, dat was GEWELDIG.

Jos hield een serenade voor Freia en dat was terecht.

Er schiet me zo snel niks meer te binnen.

xx

1:15 p.m.  
Anonymous Nienke zei...

dan heb je toch meer meegekregen van koninginnedag dan ik nu hier en een vorige keer toen ik uit eten was en vergat dat het koninginnedag was ook al zaten we in een restaurant midden op de korenmarkt en me rot schrok toen we weer buiten kwamen en de hele korenmarkt geladen was met dronken dansende en schreeuwende mensen op de beat van een nog luidere DJ en OJAAA het is koninginnedag. dat was mijn koninginnedag.

7:58 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage