09 april 2006

Nynke geeft zichzelf bloot

Mattie J. vertelde mij dat hij vond dat ik meer over mezelf moest vertellen op mijn log. Ik moest opener zijn. Zoals Sanne. Nu ben ik Sanne niet, en vind ik ook dat dat hele lijflog gedoe totaal niet bij me past. Maar ik wil het heus wel proberen hoor. Dus: tadaaaah! Dingen over mij:

  • Dit zijn, op dit moment, mijn favoriete oorbellen.
  • Ik heb vandaag een setje aan. String en BH zijn allebei blauw met witte stipjes.
  • Gisteren heb ik op mijn werk, omdat ik me verveelde, een lijstje gemaakt met jongens met wie ik gezoend heb. Volgens mij mis ik er nog een paar, dus: heb jij met mij gezoend en denk je dat ik dat vast vergeten ben? Laat het me weten!
  • Ik eet graag Venz hagelslag omdat daar funniez inzitten en omdat ik dat een leuk concept vind. Ik zit altijd verwachtingsvol naar de hagelslag te kijken wanneer ik mijn boterhammen besprenkel. Zou er een funniez op mijn brood belanden? Vandaag had ik er maarliefst twee, dus mijn dag is nu al goed.
  • Als ik een beetje moe ben kan ik zomaar kotsen. Ik kan zelfs kotsen op commando. Mijn kots check ik echter niet op funniez.
  • Als ik mijn wenkbrauwen niet epileer krijg ik twee bruine tandenborstels boven mijn ogen.

Ik zie net op het journaal dat Gerard Reve is overleden en denk dus nu al: waarom schrijf ik over kotsen en funniez? Joop Schafthuizen hangt nu met Iwris Kelly aan de telefoon en hij moet keihard huilen, en ik schrijf over mijn wenkbrauwen? Neen, dat lijfloggen is niks voor mij. Dan had ik een interessanter leven moeten hebben.

*Gaat dingen over Reve op TV kijken omdat dat nu eenmaal bij haar studie hoort*

21 reacties:

Anonymous Arnoud zei...

Gelukkig heb je meer zelfkennis dan Sanne, als ik haar website zo zie. ;-)

1:16 p.m.  
Anonymous Nynke zei...

Ik vind Sanne haar weblog zeer vermakelijk, en zou ook zonder aarzeling mijn linkerarm aan haar doneren, mocht dat nodig zijn.
Maar we hebben gewoon een andere manier van loggen :)

1:21 p.m.  
Anonymous mattie J. zei...

Uit bovenstaande mag geconcludeerd worden: J. hoe kon je zo dom zijn om dit te denken.
Stukje is overigens resultaat van viva's supertips, die waarschijnlijk net door N. zijn opgemerkt, Kijk maar even met me mee! (let vooral op de tweede en laatste tip):

5 supertips!
1. Heb wat te melden. Mensen moeten plezier beleven aan jouw stukjes.

2. Maak je weblog niet te persoonlijk. Je moet je realiseren dat je kwetsbaar bent wanneer je een weblog bijhoudt.

3. Zorg dat er iedere dag een nieuw stukje te lezen is. Een weblog die maanden geleden voor het laatst is bijgewerkt, is gedoemd te mislukken.

4. Zorg dat je weblog geen dagboek wordt. De lezer kent jou niet en daarom is het belangrijk dat je stukjes herkenbaar zijn.

5. Wees niet bang voor reacties van lezers. Gebruik ze juist als inspiratie.

Tenslotte wil ik nog even dit zeggen:
-Ik heb nooit maar dan ook nooit letterlijk gezegd dat je er meer een persoonlijk swing aan moest geven NO FUCKING WAY!. Ik bedoelde het meer in de context van 'het durven'. Ik weet namelijk geen klap van Sanne! Wat ik wel weet is dat ze een snelle tante is, die niet schroomt een harde wereld te tonen. Ze heeft lef en vooral veel durf (en ze durft toe te geven, ook op de grote;) ).
Durven en hopen of het in goede aarde valt. Dit onder het motto van: herkauwen laat ik aan koeien over vind ik -persoonlijk- van cruciaal belang als het gaat om het schrijven van een goed stuk!!-
-------Maar weest gerust, hoor!......jij hebt dit-------

1:22 p.m.  
Anonymous Arnoud zei...

@ Nynke: Als je met je rechterarm typt, moet dat kunnen. Maar alleen dan.

2:25 p.m.  
Anonymous Nynke zei...

Ik houd dus zo allemachtig veel van Sanne dat ik mijn LINKERARM geef, terwijl ik links ben.
*Er verschijnt een stralenkrans om het hoofd van N.*

2:44 p.m.  
Anonymous coert zei...

Lijf loggen wordt pas leuk als je die lijst met jongs presenteerd, met rapportcijfer en leuke ankdotes.

Oh en ik kots even zonder funnies op die viva 'super'tips.

4:45 p.m.  
Anonymous coert zei...

Wow, slechts vijf taalfouten in één reactie...

6:57 p.m.  
Anonymous Vincent zei...

Minstens!

6:58 p.m.  
Anonymous coert zei...

We should all just switch to English, it's such a superiour language.

8:15 p.m.  
Anonymous Arnoud zei...

@ mattie J.: je schrijft ´5. Wees niet bang voor reacties van lezers. Gebruik ze juist als inspiratie.´

bij deze bedankt voor je dis op mijn site. :-)

8:26 p.m.  
Anonymous Mattie J. zei...

ja tuurlijk Coert tuuuuuuuurlijk! Kijk eens goed naar de viva supertip 1 .....snap je het....mooi!

Nynke bedenk voortaan iets beters. Jakkes!

8:31 p.m.  
Anonymous Nynke zei...

Sja, als je aan Sanne komt, kom je aan J., zoveel is duidelijk....

8:33 p.m.  
Anonymous Arnoud zei...

Daar ben ik nu ook wel achter ja.. ;-)

9:06 p.m.  
Anonymous Nienke zei...

Coert you're talking crap, more people speak Chinese in the first place

en Nynke kijk hoeveel ophef je zelf-openbaring heeft veroorzaakt, geweldig!

5:02 a.m.  
Anonymous Bauke zei...

Nyn, vertel ook nog even (in het kader van een persoonlijk verhaal) van die keer dat je, om de wereld te redden van een natuurramp, een gat in de dijk bij Harlingen hebt dichtgekotst. Het kotsen-op-commando kwam je toen (we praten lente 1954, Nederland was net bijgekomen van 1 januari 1953) wel heel goed uit...

9:33 a.m.  
Anonymous coert zei...

@nienke: Mandarin or Cantonese?

10:55 a.m.  
Anonymous sanne zei...

nou, Arnoud, ik vind je niet zo heel tactisch aangezien het op de vingers van Nynke (die nu in een puddle of blood op mijn keukenvloer liggen) na te tellen was dat ik dat zou lezen en dan had je dat maar mooi tegen mij moeten zeggen op míjn zelfkennisloze weblog. Knakworst.

*voelt zich erg beledigd en vraagt zich af op welke gronden deze pummel denkt dat Nynke over meer zelfkennis beschikt dan Sanne (wat niet waar is want n en ik hebben het getest en we hadden allebei precíes evenveel zelfkennis, precies!)*

4:15 p.m.  
Anonymous Nynke zei...

Exact. Dat hebben we vanmiddag nog getest hoor.

4:43 p.m.  
Anonymous Arnoud zei...

@ Sanne: Tactiek was nooit mijn sterkste punt, ik ben altijd meer van de techniek geweest. En ik best een redelijk iemand die te overtuigen is van jouw zelfkennis. Het was echt niet nodig om daarvoor Nynke´s linkerarm te amputeren. Je hebt me al HELEMAAL overtuigd nu.

8:07 p.m.  
Anonymous Nienke zei...

oeh ah spannend allemaal.

coert, mandarin natuuuuuurlijk. zucht. dat je het nog moet vragen.

9:13 p.m.  
Anonymous sanne zei...

pfjieuw

4:54 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage