05 april 2006

Omdat het echt een dag is voor Bon Jovi

Mijn muzieksmaak is redelijk beroerd, dat geef ik graag toe. Een van mijn hopeloos trieste guilty pleasures is toch wel Bon Jovi. Bon Jovi was in mijn jeugdjaren een icoon in de provincie. Als je een rijtje met iconen zou maken zou je eerst Rintje Ritsma krijgen en vrijwel direct daarna Jon Bon Jovi (of, zoals men in Friesland zegt: 'Sjonbonsjovie'). Zo was de pikorde, en in mijn hart is het eigenlijk altijd zo gebleven (al sprak ik me daar wijselijk niet over uit). En dat is ook niet zo vreemd, als je er over nadenkt. Rintje en Jon hebben veel overeenkomsten. Allebei blonde mannen met spieren van staal. Allebei harde werkers. Rintje, man van het platteland en Jon "a cowboy, on a stealhorse I ride". Allebei gezegend met genoeg aandacht van de vrouwtjes.
Ik was de laatste tijd niet meer zo op Jon (en eigenlijk ook niet meer op Rintje, aangezien het in Friesland de bedoeling is dat je òf voor Ids bent, òf voor Rintje. En Ids woonde bij mij in de buurt, en aangezien ik nogal zwaar til aan buurmannenloyaliteit werd het Ids. Exit Rintje dus.), maar wrauw! Toen Jon laatst bij Oprah was, om negerkinderen een miljoen dollar te schenken in ruil voor een 'hug' van Oprah (en mensen, ik geef hem groot gelijk) leek het potjandrie wel alsof Jon en Rintje getransformed waren tot 1 man! Parelwitte tanden, een medelevende blik. Potjandrie zeg. En een knuffel zoals die van Oprah en Jon hadden we ook niet meer gezien sinds Mart Smeets Rintje in zijn armen sloot en zijn neus in Rintjes half plantte om de sanexgeur op te snuiven.
Ik kan mijn vinger er niet achter krijgen, maar er stinkt iets aan deze transformatie. Als ik weet wat er aan de hand is meld ik het meteen natuurlijk. Tot die tijd vlij ik mij neder op mijn 'bed of roses' en dweep even met Jon. Laat me maar.

Bij de foto: Jon Bon Jovi gehuld in slechts een geblokt tafelkleed!!!!!Elf!!! Wie dat niet kan waarderen heeft waarschijnlijk hele lelijke indeeën over tafeltextiel.

2 reacties:

Anonymous Grietje zei...

WHAAAAAAAAAA! (euh, mear hoech ik net te sizzen, toch?)

9:13 p.m.  
Anonymous Arnoud zei...

Ben blij dat het vandaag de dag ná Bonjovidag is.

4:39 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage