02 april 2006

Vaak ben ik ook niet aardig

Ik was woensdag toch maar even naar het open podium van Akt, SV Contact en Alias gegaan. Kelta moest in maillot aerobicpasjes doen, dus dan raap je jezelf bijeen en gà je.
Alleen: als ik me niet goed voel, kan ik erg gemeen worden. Begrijp me goed: als er een leuk optreden was, stond ik als een dolle te gillen. Maar oh! De verbale braaksels die mijn mond verlieten toen twee jongens van SV Contact met een gitaar en een bierflesje Bob Dylan muzikaal verkrachtten! Wiegertje zei het al: "Jij bent eigenlijk best gemeen. En oppervlakkig. En bevooroordeeld." Ik knikte; ik wist dat al lang.
Maar die jongens waren ook wel héél erg. De ene hield zich nog keurig op de achtergrond, maar de andere was een soort kruising tussen Ron Boszhard en Emile Ratelband. Hij zong twee liedjes, maar kende zijn tekst niet, dus vulde eigenlijk twee keer drie minuten met het begillen van de zaal. "Hebben jullie dur zinaaaaaaan! Zeg maar jaaaaaaaah! Jaaaaaaah!". De zaal reageerde niet, en ging plassen of drinken halen. Ondertussen gingen de mannetjes vrolijk door met hun op muziek gezette persweeën.
En ik dacht: vuile honden. Dat jullie een keer op het podium van Tivoli willen staan, snap ik helemaal. Maar moet ik daar getuige van zijn? Ik had op dit moment in bed kunnen liggen, een boek kunnen lezen, een goed gesprek kunnen hebben met een vriendin naar keuze. Ik zou van alles kunnen doen. Maar wat doe ik? Ik sta hier, in Tivoli De Helling te luisteren naar hoe jullie jezelf compleet belachelijk maken met muziek die nog niet eens het gemiddelde AMV- niveau overstijgt.
Nou, en daar kan ik dus niet tegen.
Gelukkig waren er ook nog genoeg dingen die echt geweldig mooi, danwel hilarisch waren. Kelta in maillot dus, en Jojanneke (Jojanneke kicks Rafaëlla's mighty ass!) en Wiegertje als journaliste. En Frank in maillot. Oh Frank.
Ik heb me dus wel vermaakt hoor.

Naschrift: Er was ook een meisje dat zelfgemaakte liedjes (waarvan ze de tekst nog op een papiertje had, want "die kende ze nog niet uit haar hoofd") zong, zichzelf daarbij begeleidend op gitaar. Wiegertje en ik constateerden dat, als je zoiets wilt doen, je wel of a) leuke liedjes moet zingen of b) een beetje tiet moet laten zien. Beide waren niet van toepassing op het meisje. Iedereen ging dus bier halen en kletsen. Toen ik in de pauze even de avond met Annemarie doornam riep ik, iets te luid, "en dat meisje met die gitaar! Ik weet niet wáár ze staat maar...". Toen zag ik dat ze naast me stond. Met een ietwat roodkleurend hoofd vervolgde ik mijn zin: "Je moet maar durven hoor! Poepoe!". Het meisje keek me met verschrikte ogen aan. Ik besefte me dat het tijd was om naar huis te gaan. Ik zou hier geen vrienden maken, zoveel was zeker.

5 reacties:

Anonymous Wiegertje zei...

Ehm.

Waarom verzwijg je hier het "Je moet maar duuuuuuurven!" met betrekking tot het Maagdenhoofd met Christencoupe, in per ongelukke bíjzijn van het Maagdenhoofd met Christencoupe? Dat was ook niet erg aardig.

En ze durfde ook niet meer te vragen of ze langs je mocht, later op de avond. Ook wel. Een reden om haar toch nog wat eer te geven.

12:46 p.m.  
Anonymous coert zei...

"Jij bent eigenlijk best gemeen. En oppervlakkig. En bevooroordeeld."

Nee, da's aaaaaardig, Wiegertje!

2:19 p.m.  
Anonymous Nynke zei...

Ik verdiende het Coert. En als iemand dat mag zeggen, is het Wiegertje wel. En ondanks mijn oppervlakkigheid wil zij nog altijd met mij in herderinnenpakjes een act doen op het volgende Open Podium. Dat zegt wat.

2:24 p.m.  
Anonymous Martha zei...

Frank in maillot ... was het geen manty? (Panty voor mannen zonder beenhaar (Rembo & Rembo))

6:04 p.m.  
Anonymous A. te A. zei...

Je hebt je heel kranig staande gehouden Nynke! Vergis je niet mensen... hoe moeilijk het is om medelevend, menselijk en beleefd te blijven als heel je lichaam schreeuwt: WHAAAA SLECHHHT!!!11!!!IDOLS!!!!!

9:35 a.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage