10 april 2006

Viva's webstrijd, dag 1

De Viva heeft een webstrijd. Je moet een week een dagboek bijhouden en als je wint mag je een weblog bijhouden (en je krijgt er voor betaald!) op de Viva-site. Dat wil ik wel, vandaar deze verwoede poging. Om er een duidelijke lijn in te houden schrijf ik een week lang over TV, want dat vind ik nu eenmaal het leukst. Vandaag deel 1!

Zwoegen in een pandaberenpak

Vroeger, toen ik nog een klein meisje was vulde ik mijn dagen voornamelijk met het meeplaybacken met Kinderen voor Kinderen en gracieus in bomen klimmen en er daarna iets minder gracieus uitflikkeren. ‘s Avonds werd ik dan door mijn moeder samen met mijn broertje in bad gedaan. In een huiselijke pyjama en met de haartjes in een Oud-Hollandsche scheiding mochten we dan nog even televisie kijken. En dan keken we het liefst naar ‘Het Spel zonder Grenzen’. Het meest aan elkaar gepritstifte TV-programma van Europa.
Voor de mensen die de Tros niet in hun wooplaats konden ontvangen, of voor kinderen die alleen VPRO van hun ouders mochten kijken, hier even een kleine uitleg over ‘Het Spel zonder Grenzen’:
Een willekeurig vernieuwbouwwijkt Nederlands dorp, bijvoorbeeld Ruurlo of Waddinxveen, streed in een oude fabrieksloods in één of ander Balkanland tegen andere kleine dorpen uit andere landen om uit te maken wie het beste zeskampdorp van Europa was. Elke opdracht had òf iets met water òf iets met touwklimmen, en vaak moest er ook nog hindernissen worden genomen in ludieke pakjes. Als zwoegende wortels of barbapapafiguren klauterden de inwoners van Ruurlo over de stormbaan om de Hongaren en Esten achter zich te houden. De leukste spellen waren die waarin een dame op de rug van de heer moest gaan zitten. Tien tegen één dat ze halverwege met een zwierige smak tegen een horde aanflikkerde.
Ook al zendt de Tros ‘Spel zonder Grenzen’ niet meer uit, dat betekent niet dat het uit mijn gedachten is. Als ik door de motregen langs een verlaten speeltuintje fiets zie ik mezelf in slowmotion door een oude autoband kruipen. Op de rug van een in pandaberenpak gestoken dorpsgenoot storm ik over een hindernisbaan. En natuurlijk win ik. Ik, uit het mooie Ruurlo.

9 reacties:

Anonymous Maeb zei...

De Franse versie van Spel zonder grenzen is met een loslopende stier en dan de bakker tegen de postbode. Oh zo leuk.

10:59 p.m.  
Anonymous Arnoud zei...

Viva Nynke!?!

11:16 p.m.  
Anonymous Nynke zei...

Tegenwoordig volg ik de stylingtips van Dyanne Beekman, dus ik pàs daar. Echt!

11:21 p.m.  
Anonymous coert zei...

Ik weet niet of de Viva dit verdient, maar jij zeker :)

11:40 p.m.  
Anonymous Maeb zei...

Zij betalen GELD, discussie gesloten lijkt me zo.

11:19 a.m.  
Anonymous sanne zei...

vulde met 1 d

11:31 a.m.  
Anonymous A. te A. zei...

"Als je wint mag je tegen betaling een weblog bijhouden"???1!!!?? Nynke, als je wint moet je betalen!!!11!! Niet doen, trap er niet in!!!1

1:42 p.m.  
Anonymous Vera zei...

Oh Nynke, doe het niet! Ik bedoel: lees je het digidagboek van Chris (sinds 1 april) op de Viva-site wel eens? Elke dag 250 rellende reacties!

Niet dat ik niet op je zou stemmen, natuurlijk :)

8:46 p.m.  
Anonymous Arnoud zei...

Waar kan ik stemmen zei je?

9:59 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage