07 april 2006

Zomaar wat dingen over vandaag

* Ik kreeg vandaag al twee (2!) uitnodigingen voor hyves-groepen. Ik vind dat wel heel enthousiast, maar omdat ik aan allebei de groepen significant wat toe kon voegen (het 1.76 m. lang- zijn en het weten van de officiele tekst van het Seabert liedje..ik heb dat laatst zelfs nog in de kroeg gezongen, met Hans Goedkoop onder mijn gehoor. Dus dan zing je niet zomaar iets), ben ik toch maar van beide lid geworden.
* Ik bedacht me in de trein (ik had in Amsterdam met Albert gelunsjt) dat er heel veel mooie woorden zijn die ik te weinig gebruik. Ik nam me voor in ieder geval de woorden 'veinzen', 'dwepen', 'pikorde' en 'ménage à trois' vaker te gaan gebruiken. U hoort daar dus nog van.
* Mijn docent literatuurkritiek citeert ook graag Extince. Ik vind dat docentsgewijs een pluspunt hoor. Voor alle mensen die het repertoire van Extince nog niet onder de spreekwoordelijke knie hebben: hier, hier en hier wat studiemateriaal.

20 reacties:

Anonymous Vincent zei...

Vorige week zag ik Hans G. op een feestje lopen en dacht ik: die man is kleiner dan ik dacht. Ik denk zelfs kleiner dan 1.76.

5:40 p.m.  
Anonymous coert zei...

Pikorde en ménage-á-trois gaan mooi samen. Ben benieuwd wat daar uit gaat komen.

7:44 p.m.  
Anonymous Bauke zei...

Ook mooi:

Schalks
Baal (stro, hooi, wat is het verschil? Dit is een quiz)
Spelenderwijs
Schuchter

Wil bij de citaten van Extince ook nog even het prachtnummer "De Avonturen van de Exter-o-naldus" voegen. Echt een hoogtepunt uit het oevre van de koning van de nederhop. Maar wat een autist is die gast. Weet toch?

Bauke

10:47 p.m.  
Anonymous Nynke zei...

Hij torent nog wel enigszins boven mij uit hoor Vincent..Verder loopt en praat hij wel net zoals in Andere Tijden, vond ik.

10:48 p.m.  
Anonymous coert zei...

Waxht, hoe doet íe dat? Want hij loopt in andere tijden in een virtuele ruimte, terwijl de kijker altijd op dezelfde afstand van hem blijft. Kan íe dat in het echt ook?

11:05 p.m.  
Anonymous Vincent zei...

Werkelijk? Misschien had hij vorige week een slechte dag. Of het was een kleinere lookalike. De Hans Goedkoop-lookalikes lopen in groten getale rond op boekenfeestjes, vermoed ik.

11:17 p.m.  
Anonymous Nynke zei...

Ooh, maar misschien hadden wij dan bij dat gastcollege een Hans Goedkoop look-a-like....

*Focust zich vertwijfelt op de foto's van die beruchte avond...*

Ben ik in het ootje* genomen?

*Die is ook moooooi!

11:22 p.m.  
Anonymous Vincent zei...

Misschien was jij zelf wel niet bij dat gastcollege. Ook een mogelijkheid. Was het wellicht een andere Nynke?

11:25 p.m.  
Anonymous Nynke zei...

Ik mag toch hopen dat ik het zelf was, want mijn mattie Sanne en ik hebben die bewuste avond een logeerweekend in Antwerpen bij onze hoogleraar Geert Buelens afgedwongen. En oh! Mooi niet dat ik DAT nog laat schieten!

11:29 p.m.  
Anonymous Vincent zei...

Goed. Dat gedeelte is dan opgelost. Het mysterie zelve echter niet.

Hm.

Vanwaar ik stond leek hij de 1.80 geenszins te halen. Maar ik had al een glas wijn op op dat moment. Of twee.

11:31 p.m.  
Anonymous Nynke zei...

Misschien had hij die dag zijn kleren niet ton-sur-ton bij elkaar gezocht? Want ton-sur-ton lijk je groter, weet ik van Dyanne Beekman...

11:44 p.m.  
Anonymous Vincent zei...

Ik zou wel heel de avond (en de nacht erbij) kunnen praten en mijmeren over Hans G. en zijn lookalikes. Wordt het leven mooier dan dit?

Ik maak nog even een kopje mango-/perzikthee.

11:45 p.m.  
Anonymous Nynke zei...

Ik vind het praten over Bekende Mensen ook altijd fijn praten, vooral op weblogs, omdat je dan toch een heel geanimeerd gesprek kunt hebben terwijl je elkaar helemaal niet kent.

Nog andere celebs waar je even je hart over wilt luchten?

11:51 p.m.  
Anonymous Vincent zei...

Nou... de celebs die ik werkelijk ken bespreek ik nooit (ik ben heel discreet, moet je weten). Ik mijmer slechts over de celebs die ik op afstand zie en niet ken.

Kan ik jou ook nog iets te drinken inschenken? Om een pijnlijke stilte te omzeilen?

11:54 p.m.  
Anonymous Nynke zei...

Voor een kopje perzikthee ben ook ik altijd wel te porren. Zit ondertussen trouwens jullie archief frantic door te spitten...leuk! Nou zag ik ook dat jij de redacteur bent van die ene grote schrijver die een oproerkraaiende affaire schijnt te hebben met Tjitske Jansen...Kun jij dat bevestigen? Dan kunnen we Oscar van Spunk ook duidelijkheid verschaffen...Of valt dit onder jouw discreet-zijn?

12:01 a.m.  
Anonymous Vincent zei...

Als ik er werkelijk van op de hoogte was, zou ik het je híer natuurlijk niet vertellen - maar op welke auteur doel je precies?

En dank je voor je compliment, jij! Perzikthee zal het zijn.

12:03 a.m.  
Anonymous Nynke zei...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

12:07 a.m.  
Anonymous Vincent zei...

Mail verstuurd.

12:14 a.m.  
Anonymous Arnoud zei...

Je wou dat jij dat ook kon, probeer het anders met een potje Pokon

11:46 a.m.  
Anonymous Vincent zei...

Schrijf gerust je rijms, maar ik verbeter ze met rood.

1:18 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage