29 mei 2006

Blauwe maandagen

  • Ik naai de Specsavers nu al een tijdje een lelijk flapoortje aan door de hele tijd hun winkel in te stappen (met mijn bril op) met de vraag of ik een setje proeflenzen mag (want die zijn gratis). En dat mag altijd. Eerst voelde ik mij een beetje schuldig, maar toen mijn ogen eens werden opgemeten door een kwallerig mannetje dat daar werkt (een jongen met coupe soleil, ik bedoel maar), die de hele tijd tegen mij zat te tetteren over de vele vakanties die hij ging vieren en het vakantiehuisje van zijn schoonouders, toen had ik zoveel zin om over hem heen te braken, dat ik van mezelf, als ik mezelf beloofde dat ik niet over hem heen zou braken, wel gratis lenzen mocht afdingen. Aldus geschiedde. Het mensen piepelen gaat me goed af, moet ik zeggen.
  • Ik zit de komende weken in een radioforum voor Omrop Fryslan, samen met onder andere Gryts. Dit alles is geregeld door Marijke, die ik tot voorkort nog niet kende, maar met wie ik vanochtend een tijd aan de telefoon heb gehangen, om te praten over genante bijbaantjes en broeken met rechte pijpen. Dat was heel gezellig, dus ik neem aan dat het met dat forum ook wel gezellig wordt.
  • Stilletjes in mijzelf geniet ik nog na van de meeting die A., Maeb, Martha en ik hadden, afgelopen zaterdag. Ik weet niet hoe het komt, maar onze meetings zijn tot nu toe nog altijd momenten geweest van puur geluk. Alsof we met z´n vieren in een 'Gek op Bloemen' reclame zitten, of in de C&A- reclame, en dat we dan de hele tijd 'mooi' tegen elkaar roepen, gehuld in kaki shorts en bloemige singlets. Dat gevoel, u kent dat wel. Toen ik Hans verslag deed van de avond en net iets te enthousiast zei "dat het gewoon ontzettend leuke jongens zijn", riep hij "hmpfr" en was ik enigszins aangedaan door zijn ontluikende jaloersheid. Nergens voor nodig natuurlijk, al houd ik wel van Maeb en Arjen. Dat is gewoon zo.
  • Is er iemand die aan de instellingen van mijn computer wil gaan prutsen, zodat mijn beeldscherm weer normaal gaat doen? Dank u.

4 reacties:

Anonymous Bauke zei...

He Nyn! Dat beeldscherm is niet te redden. Gewoon een kringloopwinkel binnen stappen en zeggen dat je arm bent en een nieuw beeldscherm nodig hebt omdat je anders de huur niet digitaal over kan maken werkt wel. Zeker nu ik zie dat je de specsavers oplicht. Foei! Sa hat mem it us net leart!
Maar goed. Ieders zijn liefhebberij. De mijne (grmpf) is tegenwoordig Little Britain downloaden en bekijken. Tip! Yeahbutnobutyeahbut (Vicky Pollard); briljant! Serie twee werd op donderdag door de NPS of VARA uitgezonden, maar is nu afgelopen. Ik heb serie 3 al in huis en het is hilarisch.
Wat is zo'n forum eigenlijk? Een vraag die mij - en vele lezers van dit forum - op de lippen brand.
Moet je de hele dag via internet Omrop Frylân luisteren? Inclusief "Siz it mar". Ik bid tot God en de paus dat dit niet zo is. Maar wat moet je wel doen??? En wat heeft Botte hier voor rol in gespeeld? Ik vermoed een kleine, zoniet minimale, tot nul te reduceren rol.

Je broer
(dying to see a glimp of that boy from the country)
*Blur zingend*

4:41 p.m.  
Anonymous Marijke zei...

En dat soort gesprekken, over reten als bouwketen en het feit dat wij (de voorheen ook over-lijken-target -verkoopsters)verantwoordelijk zijn voor de Modepolitie, maken je blij op zulke Manic Mondays.
@Bauke: Tis een wekelijks uur jongeren-discussieprogramma. Zonder inbelspelletjes en verzoekplaten, wel met leuke discussies en jonge 'frische' onderwerpen. Maar je mag wel bellen en dat wij dan zeggen 'sis it mar'. En dat jij dan iets zegt over een breiwerkpatroon dat je kwijt bent :-)
Enne, sja. Ik mocht op Bottes stoel zitten en zijn telefoon gebruiken en toen heb ik Nynke gebeld.
(en deze laatste zin op z'n limburgs) En zo is 't gekome...

7:52 p.m.  
Anonymous Gryts zei...

Daar doe ik het dus eigenlijk voor. Om in casa de Omrop Fryslân de telefoon op te mogen nemen en dan met een zalvende stem te zeggen: "Omrop Fryslân, siz it mar!" Altijd al willen doen.

10:55 p.m.  
Anonymous Arnoud zei...

Rare jongens, die Friezen. (Ik kom uit Grins)

11:01 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage