07 mei 2006

Leuke weetjes voor op verjaardagsfeestjes, part deux

Ik hoop dat jullie het Tonya Harding/ Nancy Kerrigan-weetje van de vorige weetjeslijst volledig hebben uitgemolken en dat jullie op elk verjaardagsfeest er de blits mee hebben gemaakt. Om jullie tegemoet te komen in het verkrijgen van nieuwe gespreksonderwerpen voor op feestjes (zodat je iets te vertellen hebt als je niet een bitterbal in je mond hebt, zodat je wel moet converseren met die ene oom met de taartkruimels op zijn stropdas en zijn voorliefde voor nudistisch kamperen), hier weer een rijtje! En straks nog meer, want ik kreeg niet alle plaatjes in één logje.


1. George Michael heet eigenlijk Georgios Kyriacos Panayiotou.

2. George Michael zong in het achtergrondkoortje van Elton John bij zijn liedje 'Nikita', dat liedje met in de videoclip dat meisje met die bontmuts op.









3. Freddie Mercury heet eigenlijk Farrokh Bulsara, dus wanneer wij in de familie de uitdrukking "Freddy Mercury is ook dood" gebruiken, wat zoveel betekent als "dat heb je me echt al duizend keer verteld", moeten we eigenlijk zeggen: "Farrokh Bulsara is ook dood". Maar aangezien mensen dan weer gaan vragen: "wie is er dood?" en je weer van alles uit moet leggen, en je er soms ook van die grapjassen tussen hebt zitten die dan de hele Bohemian Rhapsody gaan zingen, lijkt het me gewoon beter dat we het bij Freddy Mercury houden. Vergeet dit feitje dus maar.







4. Als je mee wilt kunnen praten over honkbal hoef je alleen de namen van Babe Ruth en Joe diMaggio te onthouden. Babe Ruth heette eigenlijk George Ruth en hij is uitgeroepen tot de beste Amerikaanse honkballer van de vorige eeuw. Zijn bijnamen waren 'The great Bambino" en "The Sultan of Swat", niet te verwarren met "De Tovenaar van Tatabanja", want dat is de voetballer Jozef Kiprich.












5. Joe diMaggio was ook een hele goede honkballer, maar wat je van hem vooral moet onthouden is dat hij een relatie had met Marilyn Monroe.








6. Het eerste interraciale tekenfilmhuwelijk was niet dat tussen Alfred J. Kwak en zijn Winnie, maar dat tussen Barbapapa en Barbamama. Barbapapa is namelijk roze en Barbamama is zwart. Het was een gelukkig en vruchtbaar huwelijk, wat niet onlogisch is, omdat je vast een geweldig seksleven zult hebben als je kunt veranderen in alles wat je maar wilt.

7 reacties:

Anonymous coert zei...

En allemaal nog gratis en voor niks ook. Merci Beaucoup!

4:05 p.m.  
Anonymous Nienke zei...

nynke you're hilarious

Barbapapa en barbamama hebben vast een geweldig leven, dus maar ik had het niet achter ze gezocht eigenlijk.

6:34 a.m.  
Anonymous riemer zei...

Ik wil graag even op nienkes reactie inhaken. In het originele liedje zit de strofe (echt waar):

"barbapapa zelf is reuzeroze
reuze, roze, heel apart
hij heeft mama uitgekozen
barbamama.. is zwart"

ik sluit dus niet uit dat het niet zozeer om het eerste interraciale tv-huwelijk ging, als wel om de eerste interraciale tv-uithuwelijking. maar dat is suggestie, zeker weten doe ik het niet. de serie is ook pas begonnen toen barbabenno tm barbalala er al waren.


riemer

overigens: ik kan weer op je site komen (was lange tijd afgesloten)

2:03 p.m.  
Anonymous Arnoud zei...

Bedankt voor het openen van laatjes met weetjes die ik dacht goed opgeborgen te hebben.

Nog een weetje over Joe DiMaggio: hij bracht na het verscheiden van Marilyn elke dag een rode roos naar haar graf, ook al waren ze al jaren gescheiden voor haar dood. Iets dat nu morbide of romantisch? Of allebei?

Ok, het laatste weetje over Joe DiMaggio: hij wordt bezongen in het liedje ´Mrs. Robinson´ van Simon & Garfunkel (dat op z´n beurt weer weergaloos gecoverd werd door de Lemonheads, maar dit even helemaal terzijde).

´Where have you gone, Joe DiMaggio, our nation turns its lonely eyes to you. Woo-hoo-hoo.´

7:56 p.m.  
Anonymous Nynke zei...

Ik had dat prachtige liedje zonet nog in mijn oren toen ik in de trein naar Utrecht zat. Heb, onder andere vanwege het Joe DiMaggio stukje, de CD 'Simon en Garfunkel live in Central Park' meegejat uit de cd-collectie van mijn lief.

11:20 a.m.  
Anonymous Arnoud zei...

Een goede keuze om te jatten. Het is ook lekker makkelijk dat het concert met het nummer Mrs. Robinson opent. Maar dat even weer geheel terzijde.

11:36 a.m.  
Anonymous Edward zei...

Het stukje van de barbafamilie komt uit een cabaretshow, kan iemand mij misschien vertellen welke?

Toevallig was ik er al de hele dag naar op zoek, maar kom helaas niet verder dan deze site )=

dankjewel!

8:47 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage