26 mei 2006

Soms stel ik mezelf gewoon heel erg teleur

Afgelopen woensdag was ik aan het werk. Een collega belde me, of ik even een nummer voor haar kon draaien en haar dan door kon verbinden (ik zit dus als portier bij de telefoon, en kan dat dus).
"Komt voor de bakker!" riep ik vrolijk.

Daarna voelde het alsof iemand met een moker mijn coolheid in elkaar sloeg.
Want oh: Welk meisje zegt er vandaag de dag nog zulke lelijke dingen?
Ik dus.
Ik, Nynke de Jong, ben de oorzaak van het feit dat de uitdrukking "Komt voor de bakker" nog altijd in de Dikke van Dale genoteerd staat. En geloof me, ik ben er niet trots op.
Ik moet morgen weer werken, en mijn lelijke-uitdrukkingen-prognose is: "Morgenrood, regen in de sloot."
(Dat is dan wel een gezegde, maar minstens zo lelijk en ophetpuntjevanmijntongliggend voor morgen. Maar echt.)

6 reacties:

Anonymous Johan zei...

Zolang je geen Friese uitdrukking letterlijk vertaald in het Nederlands, lijkt mij de schade te overzien: "Ach, lieve zeventien" of "Nou, ik wou dat ik mij bepoept had" zijn uitdrukkingen die de Friese grens niet horen te passeren

(beide uitdrukkingen heb ik gehoord in de tijd dat ik nog bij de bank werkte en mijn best deed zo accentloos mogelijk Nederlands te spreken, waardoor de overwegend Friestalige clientèle dacht dat ik geen Fries kende, en daardoor snel verward raakte).

6:48 p.m.  
Anonymous Nynke zei...

Hahahahaaaaaaa! Oh! Hahahahaaa! "Ach lieve zeventien!"

"Het deed vertuiten"

7:02 p.m.  
Anonymous Bauke zei...

Citeer nog meer Rink v/d Velde, alstublieft.

8:10 p.m.  
Anonymous Arnoud zei...

Ik wist niet dat bakkers tegenwoordig ook een portier hadden.

11:49 p.m.  
Anonymous Botte zei...

Het is niet zo erg. Er zijn namelijk ook mensen die Belinda op de markt houden.

7:22 p.m.  
Anonymous Nynke zei...

Valt er hier nog wat te redden?

3:57 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage