09 mei 2006

There are 50 ways to leave your lover

Ik schrijf nooit over hem omdat ik voor ons de goede woorden nooit kan vinden.
Niet dat ik het niet probeer; ik schreef hem zelfs een brief. Ik ratelde drie kantjes vol en nog was ik niet tevreden. Ik zocht naar woorden die zouden omschrijven hoe leuk het is aan hem te denken. Hoe we kunnen zwijgen, praten en zwijgen. Dat als ik hem zie staan ik trots ben omdat hij zo nu en dan de mijne is. Dat ik andere vrouwen het liefst bij hem uit de buurt sla. Dat het leven nou een keer leuker is mèt hem. En dat ik het zo leuk vind dat hij dat ook van mij vindt.
Als ik een rationeel type zou zijn geweest had ik er al lang een punt achter gezet, vanwege afstand, toekomst, onzekerheden. Ik heb ook heus geprobeerd rationeel te zijn. Langer dan drie dagen hield ik dat nooit vol. Gelukkig weet ik ook dat rationele mensen niet de gezelligste mensen zijn, en dat ik dus maar van geluk mag spreken dat wij beide liever ons hart achterna hollen dan dat wij in een excel-grafiekje de voors en tegens van 'ons' bijhouden.
Ik heb besloten er niet meer over te piekeren, over ons. Al valt er genoeg te bepraten. Ik heb besloten gewoon gelukkig te zijn omdat dat is wat ik ben als ik bij hem ben. Ik heb besloten zonder eerst mijn teen in het water te steken van de duikplank af te springen.
Ik geef hem een kus en ik lach, omdat ik bij hem niet anders kan. Ik dank hem voor de zonnestralen die hij in mijn hoofd plant en de lichtjes die ik in zijn ogen zie. Voor de denkbeeldige koprol die ik maak als hij mij op het station opwacht.
Paul Simon zingt in mijn oren dat er fifty ways zijn om je lover te leaven. Geen één daarvan is overtuigend genoeg om mij bij hem weg te houden.

11 reacties:

Anonymous Martha zei...

Je hebt van die lovers...

Ik zou zeggen; geniet!

1:32 p.m.  
Anonymous Reinier zei...

Kijk, dat zou ik ook zo zeggen. Maar dan met een haar, en anders, maar wel precies hetzelfde.

2:08 p.m.  
Anonymous Fem zei...

Als-ie na zo'n berichtje niet altijd de jouwe wil zijn, heeft hij een gaatje in zijn hoofd. Mooi hoor!

7:29 p.m.  
Anonymous coert zei...

Ja, maar kijk nou, als je kolom drie kruisbestuifd met de data van de afgelopen maanden (zie grafiek 14b) dan, dan... Nou ja, zelf weten. Geniet ervan! :)

7:35 p.m.  
Anonymous Marten zei...

Awwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww! Iemand is lente aan het hebben! *Britney-knipoog*

9:18 p.m.  
Anonymous Nynke zei...

Oh, ik ben zó lentig :)

9:48 p.m.  
Anonymous Reinier zei...

Maar hoe groot is die afstand van jou en je lief eigenlijk...? Ik moet bijna 2 uur ov'en. Kijken of het geen lentige aanstellerij van je is... ;-)

8:32 a.m.  
Anonymous sanne zei...

:)

6:05 p.m.  
Anonymous Alex zei...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

8:02 a.m.  
Anonymous replica louis vuitton handbags zei...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

10:50 a.m.  
Anonymous replica chanel handbags zei...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

10:24 a.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage