12 mei 2006

"Zeg Nynke, jij hebt toch de leukste bijbaan van Nederland?"

Nynke: Dat klopt, en wel hierom*:

1. De schilders die het bejaardentehuis schilderen weten niet hoe je de 'N' schrijft. En dit was dus geen eenmalige fout, want aan de andere kant van de gang stond het op precies dezelfde manier geschreven. Ik vind het geweldig.

2. Het bedrijf dat onze nieuwe bedlift maakt heet Schindler. Ik herhaal: Schindler. Ik denk dan: Schindlers Lift, en zie een enorme taak en mogelijkheid voor Steven Spielberg om dit te verfilmen. Joodse families die in de nieuwe bedlift van het bejaardentehuis verborgen worden gehouden om zo aan de Duitsers te ontsnappen.

3. Onze Pater, die ook bij ons in huis woont, is geloof ik een beetje verliefd op me. Altijd als ik moet werken komt hij langs om met mij over ontwikkelingssamenwerking te praten, en me te complimenteren met de kleren die ik draag. Hij zegt dat ik de politiek in moet, de wereld moet verbeteren. Terwijl ik gewoon liever een nieuwe spijkerbroek koop, maar dat hoeft hij niet te weten. Woensdag kwam hij langs met een rood doosje in zijn hand. "Hier Nynke, dit is voor jou". Het was een rood doosje met een sluiting in de vorm van een hartje. Er zitten twee -overduidelijk- oude bonbons in. "Ja, ik eet ze toch niet, dat ik dacht dat jij ze misschien wel zou lusten." Ik bedank hartelijk en we praten verder over de Derde Wereld. Hij zegt dat hij misschien veel te vrij is in zijn vragen, maar of ik ook een liefde heb. "Ik geloof het wel" antwoord ik. "Nou, hij boft maar met je", verzucht hij, en voegt er aan toe dat hij hoopt dat mijn lief ook de ontwikkelingssamenwerking in wil. Ik verzwijg maar dat hij ook liever een nieuwe spijkerbroek koopt, geloof ik. "Ik bof ook met hem hoor", vertrouw ik de pater toe. Hij vertrekt weer naar zijn kamer en ik zwaai em na. Ondertussen kieper ik de beschimmelde bonbons in de prullenbak. Het gaat om het gebaar hè.

*Kluneriaans** gewrampeld van Cor van der Laak, oftewel van Kees van Kooten.

**Schrijvert Kluun wrampeld ook altijd. Wrampelen is eigenlijk gewoon quoten hoor.

9 reacties:

Anonymous botte zei...

Het gros van de roltrappen en liften in Nederland komt ook van de Zwitserse firma Schindler... Kijk eens wat vaker naar beneden, jij olijke meid!

1:15 p.m.  
Anonymous Johan zei...

Ik zit nou al de hele week aan te kijken tegen die sexy foto van je (die bij de Ventoux). Wanneer volgt de rest van het verslag en de foto's?

1:37 p.m.  
Anonymous Fem zei...

Botte heeft gelijk, maar ik heb ook altijd precies dezelfde associatie bij de liften van Schindler! Ik bedenk er zelf ook nog altijd de filmmuziek bij als ik in zo'n lift sta..

4:30 p.m.  
Anonymous Bauke zei...

Botte, niet zo betweterig, jongen. Dat staat je niet.

Ik zie je trouwens zaterdagmiddag in de Sneeeeeeeker Sporthal. Haha. Lekker met de jeugd en het korps van Suffegoutum.

Tot dan,
Bauke

6:02 p.m.  
Anonymous Nynke zei...

@Botte:
Wist ik niet. Maar ook ik zie je morgen in de Sneker Sporthal! Kick some ass Botte!
@Johan:
Morgen krijg ik van Ot de foto's! Geduld, goede vrind, geduld!

6:34 p.m.  
Anonymous Ot zei...

ojee, zitten mensen op de foto's te wachten? mmm, ook al die foto's in het zwembad waar we het zo koud hadden......
(by the weg; mijn brandwonden zijn nog steeds niet weg op sommige plekken)

10:08 p.m.  
Anonymous nienke zei...

brandwonden wat hebben jullie daar uitgevroten zeg he

10:22 p.m.  
Anonymous Nynke zei...

Oh Nienke, je wilt niet weten. We wilden bijna Beverwijk bellen, zo verbrand waren we.

12:12 p.m.  
Anonymous vinnie zei...

ik denk dat de schilders het met opzet zo doen. ze hebben dan namelijk je aandacht. ik heb ook wel eens gezien dat ze schreven: NADT en ZO dom kan een schilder toch niet zijn?

7:43 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage