01 juni 2006

De onmetelijk slechte zelfkennis van J.

J. zit bij mij in een commissie, en tevens bij mij in de werkgroep van het vak 'Meertaligheid in Nederland'. In mijn lange loopbaan als socializer met mensen heb ik nimmer iemand ontmoet die zo afschuwelijk irritant is als zij, en die bovendien haar eigen irritantheid zo slecht weet te traceren.
"Waarom dan, Nynke?", zult u zich afvragen. "Waarom is J. qua irritantheid de evenknie van Robert Jensen?"
Nou, hierom:
  • Ze zit op scouting. Sorry Maeb en A., sorry. Sorry. Maar ik weet zeker dat zij scouting gebruikt als infiltratiemogelijkheid in andermans levens, en niet omdat ze zo graag vlotten bouwt.
  • Ze kan schaamteloos inbreken in een gesprek dat jij met iemand anders voert, ook als het een gesprek met precaire informatie betreft, getuige de volgende recontrcutie (Ik weet niet meer hoe we er op kwamen, maar het ging over je eerste sexuele ervaringen):

Nynke: En toen stonden we eens in de bovenbouwbar; L., G., E. en ik, ik denk dat we een jaar of vijftien waren. Toen het nog leuk was in de bovenbouwbar.

Joris: Oh ja! Ja, de bovenbouwbar is nu dicht hè! Ik hoorde het van Sara (vervolg interessant verhaal over de BBB en het drugsgebruik onder scholieren op onze oude middelbare school.)

Nynke: Maar afijn, wij stonden dus onze boterham op te eten in de bovenbouwbar, zegt E. ineens: "Ik ben gisteren voor het eerst gevingerd." Nou, ik verslikte me dus enorm in mijn boterham met leverworst, en moest me echt even aan de trapleuning vasthouden om dit Break-Out-verantwoorde nieuws tot mij te nemen, en mijn visualisatie ervan in mijn hoofd een halt toe te roepen.

Joris: Hahahahahahaa

J.: (Ineens, uit het niets, had blijkbaar al de hele tijd meegeluisterd met het verhaal over E., die ze niet eens kent) TSJA DAT HEB JE SOMS HE, DAT MENSEN GEWOON SCHAAMTELOOS DINGEN GAAN VERTELLEN TERWIJL JE DAAR HELEMAAL NIET OP ZIT TE WACHTEN EN DAT JE DAN DENKT VAN "HOOOO! DAT WIL IK NIET WETEN!". IK HEB DAT OOK WEL EENS OP SCHOUTING, ALS IK DAN LEIDING BEN BIJ EEN JONGERE GROEP KINDEREN, EN DAT ZE DAN OOK DINGEN VERTELLEN WAARVAN IK DENK: "WHOOOO! DAT MOET JE ECHT NIET VERTELLEN MAN HEEE"

Nynke: *Maakt zich uit de voeten door het faken van een volle blaas*

Joris: *Idem*

  • Ze praat dus ook altijd heel hard (hier gevisualiseerd door de capslocktoets te benutten), waardoor je maar met moeite onder een verhaal van haar uit weet te komen.
  • Ze heeft een dikke buik, and isn't afraid to show it. De irritatie schuilt hem daarbij in het klakkeloos negeren van de stylingtips die Dyanne Beekman ons door de strot probeert te duwen. Respectloos!
  • Ook in werkcollege kan ze, dwars door het verhaal van onze docente, een eigen anekdote de zaal inslingeren, ook al is er tussen deze anekdote en de behandelde stof totaal geen verband. Dat boeit haar niks, daar trekt ze zich niets van aan.

Mijn bangheid schuilt nu in het feit dat ik haar de laatste paar weken dus best vaak tref, en me grote zorgen maakt over het feit dat ze mij misschien straks als kennis *kijkt alsof ze een te hete bitterbal door moet slikken*, danwel als vriend gaat zien *trekt gezicht dat zij eigenlijk bewaard had om te trekken, mocht men ooit een klysma bij haar naar binnen raggen*

Nu zult u wel denken: "Nynke, waarschijnlijk wil ze niet eens in je vriendenkring bivakkeren." Zou ook kunnen, maar mocht het wel gebeuren dat wil ik gewoon graag "Hate to say I told you so" zeggen.

7 reacties:

Anonymous coert zei...

"qua irritantheid de evenknie van Robert Jensen" - AUW. En scouting (sorry Maeb en A. te A.) is natuurlijk gewoon een doorstart van de hitlerjugend.

1:21 a.m.  
Anonymous A. te A. zei...

*zwijgt, bedenkt dat eigenlijk alleen Nynke en Coert dit mogen zeggen (en weinig anderen), accepteert excuses en belooft zichzelf de eerst volgende die een negatieve scouting-aan-A. verbindende opmerking maakt digitaal te zullen mishandelen*

12:19 p.m.  
Anonymous Marijne zei...

Ik ben er stil van Nynke.......

Respect

1:10 p.m.  
Anonymous Gryts zei...

*vraagt zich ineens af of die irritante J. van vorige studie ineens Nederlands is gaan doen in Utrecht*

5:08 p.m.  
Anonymous sanne zei...

ik heb ook een vak met haar. binnen zes nanoseconden was het iedereen al duidelijk dat ze erg vervelend is, en contactgestoord. Het is eigenlijk een beetje sneu.

11:12 p.m.  
Anonymous Frank zei...

O jee, ik weet meteen precíes wie het is.

8:05 p.m.  
Anonymous JW zei...

Haha, inderdaad. Had al een vermoeden, en toen ik het hoofdletterstuk las... Alle trekjes zijn precies verwoord.

4:52 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage