27 juni 2006

Dingen over Duiven

Heel veel voor sommige mensen normale dingen snap ik niet, en dat geeft niks. Ik hoef de achterliggende gedachte achter het fokken van fretten, het eten van bruine bonen, danwel het bondagen van je echtgenoot niet te weten. Maar er moet me toch iets van het hart.
Het houden van duiven.
Wie, in his right mind, doet dat? Tja, mijn oom Wim heeft duiven, en oomsgewijs heb ik hem heel hoog zitten, maar dat met die duiven snap ik dus echt niet.
Duiven zijn toch stom? Duiven zijn toch de blowende hangjongeren onder de dieren? Een beetje de hele dag op straat zitten, oude patatjes eten en auto's onderschijten.Tssk.
En dan zijn er dus mensen, maar echt, die duiven VRIJWILLIG op hun balkon laten wonen, die zelfs een huisje voor de duiven bouwen (ja, dan gaan ze natuurlijk noooit meer weg, oen!) en elke dag op het balkon gaan staan met een bakje sluis in hun hand en dan 'poelepoelepoelepoele' roepen, om de duifjes uit hun huisje te lokken. En als ze dan de duiven zo hebben afgericht dat ze uit zichzelf naar verre oorden vliegen (hoera), leren ze ze ook nog hoe ze weer terug moeten vliegen! Dat is niet de bedoeling!
Stel nou dat ik een balkon had hè, en stel nou dat ik een aantal blowende hangjongeren op mijn balkon liet wonen, en dat ik dan een huisje voor ze bouwde, en dat ik ze dan elke dag zou wekken door een dikke joint voor het huisje heen en weer te wapperen. En dat ik ze dan op hun scootertje weg zou sturen, richting Hoog Catherijne, alwaar ze patatjes eten en auto's onderschijten, maar dat ik dan wel een bandje om hun enkel zou doen zodat ik ze terug zou kunnen vinden, en dat ik ze dan ook zou leren om met zonsondergang weer terug naar mijn balkon te komen.
Dat zou toch belachelijk zijn!
Nou dan! Waarom is dat met duiven ineens wèl normaal?

2 reacties:

Anonymous Gr.R. zei...

Stel hé, stel dat je inderdaad die blowende hangjongeren op je balkon hebt en die je dan naar Hoog Catherijne stuurt op hun scootertjes, dan heb je tenminste nog kans dat ze met een handtasje of een autoradio thuis komen. Dat zie ik die f*cking duiven nog niet doen...

2:06 p.m.  
Anonymous Sarah zei...

Douw niet zo, duifies,
dring niet zo, duifies,
iedereen komt aan de beurt.
Niet in me ore pikke,
't zijn zulke dommerikke.
O, wat ben jij mooi gekleurd.

Duifies, duifies,
kom maar bij Gerritje.
Zal je niet vechte,
om één zo'n erretje?
Duifies, duifies,
wat zijn ze mak.
Zeventien duifies,
bovenop het dak.

Douw niet zo, duifies,
dring niet zo, duifies,
iedereen krijgt hier toch zat.
Pas op m'n nieuwe sokken
en niet zo schrokkebrokken.
Jij hebt al zoveel gehad.

Duifies, duifies,
kom maar bij ons.
Wat 'n mooie veertjes,
wat 'n lekker dons.
Duifies, duifies,
wat zijn ze mak.
Zeventien duifies,
boven op het dak.

12:25 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage