24 juni 2006

In de liefde vallen

Ik zou hem die avond voor het eerst zien. Hij, in zijn groene broek. De man waarover ik al eerder schreef, de man aan wie ik een nier zou doneren, mocht hij dat blieven. Gewoon omdat ik hem geweldig vind. Hoe hij doet, wat hij zegt, hoe hij zingt. Hoe al zijn liedjes altijd over mij gaan, ook al weet hij dat niet.
Hij speelde met zijn band op een feest van de UU, en ik stond vooraan. Ik maakte iedereen wijs dat ik een aantal BH's in mijn tas had zitten, die ik op het podium zou smijten. Natuurlijk niet, want ik vind dat je kleding niet weg moet gooien, mits het oud is en uit de mode en bestemd voor een Oostblokland o.i.d.
Ik zong alles mee (Best-Of-CD gekocht en me schorgezongen door 'm op repeat in mijn discman te houden, waarmee ik argeloze treinreizigers de schrik van hun leven, danwel een permanente hartkwaal bezorgde, maar ik neem aan dat als ik uitleg waarom, zij mij wel zullen begrijpen), en maakte ondertussen met mijn handen een hartje, wat ik op hem gericht hield. Hij zag het en lachte. Ik lachte terug op een manier die ik bij mijzelf alleen nog gespot had in het bijzijn van een Sinterklaas. Mijn Sinterklazenlach. Die is ontwapenend en lief, en bestrijkt vooral mijn hele gezicht.
"Je staat wel een beetje voor lul hoor Nyn, met dat hartje.", zei Jos. "Het is wel aandoenlijk hoor, maar ook debiel. Maar hij kijkt tenminste wel naar je." En zo was het, en daar deed ik het voor.
Anderhalf uur Huub en mijn wereld was veranderd in een madeliefjesweide met geitjes die trombone speelden. Daarbij ook credits gevende aan zijn geweldige band en de Hot Haarlemmerdijk Horns, want oh, die maakten ook dingen in mij los die voorheen keurig vastzaten, daar waar ze horen.
Nu moet ik dus wel groupie worden en mijn slapeloze nachten slijten in aftandse motels, alwaar ik op kamerdeuren bons en mijn slipje door de brievenbus probeer te proppen. Er zit niets anders op.
De Dijk, u hoort nog van mij.

2 reacties:

Anonymous Bauke zei...

Mag ik die geiten tromboneles geven?

3:58 p.m.  
Anonymous Julia zei...

Je zou toch moeten overwegen om ook in Amsterdam te komen werken: ik word regelmatig ingehaald door Huub op een fiets.

9:59 a.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage