28 juni 2006

Nynke dringt je, bij deze, even haar muzikale voorkeur op.

Ik hou niet overdreven veel van Elvis. Hij is me te glijerig. Maar ik moet nu toch mijn mening een beetje bijstellen, en dat komt door de CD 'Aloha From Hawaii'. Elvis was, op het moment van de live uitzending (!) van dit concert, in 1973, al een beetje vettig en was op het hoogtepunt van zijn hysterische showpakkencyclus. Dat zijn wat mij betreft al pluspunten. Verder bevat deze CD een stel gillende meisjesfans, regelmatig uit de bocht vliegende blazers en hits, zoveel je maar opkunt.
Bauke had de CD afgelopen mei meegenomen naar Zuid- Frankrijk, en Albert en ik reageerden in de auto eerst wat lauwtjes. "Ok dan, Elvis, wat jij wilt". Zoiets. Maar toen! Na de eerste klanken stuiterden Albert en ik de auto al door. Elvis zijn zoetgevooisde stem, en die band! De band! Het gaat ongeveer zo:
Elvis: "We're caught in a trap, I can't walk out, becasue I love you too much baby."
Blazers: "TERETERAAAAH TERETERAAAAAAAAAH!"
(Vooral de blazerspartijen zijn heerlijk om mee te zingen, maar echt.)
Het is allemaal zo kitcherig dat je het gevoel krijgt dat de familie Veerkamp met een schilderij van een huilend zigeunertje staat de zwaaien (om de mate van kitcherigheid even aan te geven).
"Mooi dat jullie Elvis nu ook weten te waarderen", zei Bauke. "Joh, als het glittert en als je er een bak blazers tegenaan gooit vinden wij het al gauw mooi hoor.", antwoordden Albert en ik.
Ik heb de CD besteld bij Bol.com, en ga nu met mijn hawaiislinger om bij de brievenbus zitten wachten! Wahoe!

Onderschrift bij foto: Elvis met een hoofd dat later bekend zou worden als zijn 'pre-Han Pekel-hoofd'.

1 reacties:

Anonymous Sytse zei...

De DVD is ook erg goed, trouwens...

8:26 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage