26 juli 2006

Biekienie

Biekienies en ik: een struggle fo life, en fo shizzle. Ik had altijd lelijke exemplaren waardoor ik mezelf een dik, wit lubberig tiepje vond en ik al hillegaar niet meer naar het zwembad of het strand durfde.
Maar nu, oh. Hij was zo'n driehoekding, appeltjesgroen met hele kekke bloemetjes erop. Als ik em aan had zei hij: "Kapaaaaauw Nynke! Kapaaaaauw!" Echt. Het was duidelijk te horen.
Als reactie was ik niet meer bij het zwembad weg te sláán, en ik droeg mijn biekienie proudly. Dajmn proudly.
Maar toen ging ie ineens kapot, iets met elastiek. Niet mijn schuld hoor. Dacht ik. Ontroostbaar sleet ik mijn dagen met het verbranden van mijn oude biekienies en het wanhopig scanderen van dingen als 'waarom?' en 'topless trék ik gewoon niet!'
U snapt het wel, dit schreeuwde om iets van een oplossing voor het probleem ofzo.
Dus ik op mijn speciaal voor dit soort acties ontworpen hoge poten naar de Livera. In winkel 1 zei de mevrouw direct dat ik een nieuwe zou krijgen, maar die moest ik dan bij winkel 2 ophalen. Okeeokeeokee riep ik, want ik was al lang blij en liep alweer op mijn lage poten.
Bij winkel 2 vroeg een Natasha Frogeresque vrouw aan mij of ik de biekienie ook in de wasmachine had gestopt.
"Ja", zei ik.
"Neeeeeeeeeeeee!", dacht ik.
Oh getteget Nyn, wat verpest je het weer voor jezelf. Altijd ontkennen! Altijd! Met jou winnen we de oorlog niet, nevernooitniet! Oen!
Dat dacht ik allemaal, en de Frogette zag dat ik het dacht. En ik zag weer dat zij het zag wat ik dacht.
Afijn.
De Frogette gaf mij een verbale oorvijg dat ik dat nevernooit had mogen doen, en toen ging ze met allemaal mensen bellen en toen......kreeg ik toch een nieuwe biekienie. Omdat ik zo eerlijk was geweest over het hele wasmachinegedoe. Goed hè! Ik gaf haar een verbale klapzoen en huppelde de winkel uit. (Nou nee, dat deed ik niet. Daar is het gewoon te warm voor ja. Maar geloof me maar als ik zeg dat ik oprecht blij was en keurig superdankjewel zei.)

17 reacties:

Anonymous Arnoud B. zei...

Daar zijn zeker ook geen foto's van. In die winkel bedoel ik.

4:21 p.m.  
Anonymous Arnoud B. zei...

Djeez, wat een onbehoorlijk opmerking. Was ik dronken ofzo?

11:14 p.m.  
Anonymous coert zei...

Hou zee! ;)

2:27 a.m.  
Anonymous Reinier zei...

Ik vind Coert altijd de meest waardeloze reacties schrijven, maar deze kan er dan wel weer mee door.

1:35 p.m.  
Anonymous Reinier zei...

En omdat ik niet kan reageren bij Marten, en ik toch wil zeggen dat ik van hem hou, zo met al zijn schrijftalent enzo, en dat ik bijna zeker weet dat hij dit leest, nou daarom zet ik het hier dus, dat Ik hou van Marten met al zijn schrijftalent enzo. Nee echt. Echt!

1:38 p.m.  
Anonymous A. te A. zei...

En ik hou van Coert. Want hij is nog altijd op de vlucht!!1! Coert: STERKTE!11!!

3:54 p.m.  
Anonymous Bauke zei...

Even belangrijkere dingen:

LANDIS IS POSITIEF GETEST OP TESTOSTERON!!!!!

En nu Coert weer...

5:21 p.m.  
Anonymous Albert zei...

BAUKE! WAT ZEG JE NOU? DIT IS NIET TE GELOVEN!!!!!

En nu Coert weer.

6:13 p.m.  
Anonymous coert zei...

Marten heeft email, Reinier.

(Ik ben meer van de Renesmurfse school qua reacties.)

11:28 p.m.  
Anonymous Reinier zei...

Maar zijn email is toch niet openbaar? So what's the fun in that?

8:30 a.m.  
Anonymous coert zei...

IK ZOU TROUWENS MEER TE KIJK STAAN ALS ER EEN RENNER OFFICIEEL DOPINGVRIJ VERKLAARD ZOU WORDEN.


En nu Nynke weer.

12:18 p.m.  
Anonymous Nynke zei...

Ja, daar ben ik weer!
Ik was gisteren bij mijn broer Sytse op Texel, alwaar wij het nieuws over Landis vernamen. 'Poehee', zei Sytse, 'Potjandrie zeg', zei ik. 'For real?' zei Frans.
Ofzo.
Anyways, ik vind het nogal wat.
Bauke! We gaan naar The Roots hè! En ga je ook meer naar Opgezwolle in het Bolwerk?

12:28 p.m.  
Anonymous Reinier zei...

Oh, even off-topic, maar alsof dat hier uitmaakt... Coert en ik hebben het weer goed gemaakt. Even een kusje erop, en het was zo voorbij.

1:36 p.m.  
Anonymous Nynke zei...

Goed zo jongens!

2:47 p.m.  
Anonymous coert zei...

Hey Reinier, dat smartegeld is nog steeds niet overgemaakt!

6:17 p.m.  
Anonymous Reinier zei...

Ik zou toch alleen maar stoppen met het openbaar commentaar geven op je reacties? Je geeft ze een vinger... net een vrouw die Coert ;-) (<- Zie je 'm! Zie je 'm!)

9:45 p.m.  
Anonymous coert zei...

Als ik een vrouw was zou ik de hele dag mezelf bevredigen. De eerste dag, in ieder geval :)

11:46 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage