23 juli 2006

De Gauster Feesten, een novelle.

Iedereen heeft wel een plek waarvan hij weet dat alles daar altijd hetzelfde zal blijven. Voor sommigen is dat het Nationaal Park De Hoge Veluwe, voor anderen de harige rug van oom Frits. Dingen, plekken en mensen die nooit veranderen. Voor mij zijn het de Gauster Feesten. Ik was er gisteren weer en wederom werd ik bevangen door nostalgie en alcohol.
Zoals altijd was er een Top-100 band met een subtiel sletterige leadzangeres, geassisteerd door vijf licht kalende muzikanten. Het repertoire bestond uit een beetje Jon Bon J., een beetje Robbie W. en verder een gezellige muzikale potpourri van liedjes waar je 'woohoo' op kun zingen, of liedjes waarop je als aangeschoten wild tegen andere mannen aan kunt botsen. En het liefst nog een combinatie van die twee ook.
Verder zijn er altijd mannen die het gezegde 'de aanhouder wint' nogal hoog in het vaandel hebben, en die op meisjes afstappen onder het mom: 'van een milde aanranding is nog nooit iemand slechter geworden'. De subtiele flirtaties die men in Utrecht ondervindt zijn nog niet tot dit rurale gebied doorgedrongen; hier is het 'pakken wat je pakken kunt, desnoods met geweld'. Maar ook dat heeft weer zo zijn charmes. Mensen die onderhandelen of er nog met elkaar gezoend gaat worden of niet.
Verder wordt er gewoon enorm geluchtgitaard (waarbij Barber en ik ook nog wel eens een ander muziekintrument tevoorschijn toveren, danwel een keybordsolo meemimen), met bier gegooid en vergroot ik ondertussen mijn Friese vocabulaire door goed naar Sjoerd M. te luisteren die quotes van zijn beppe geeft.
Toen ik naar huis fietste was het alweer licht, en steeg het kwik alweer richting 20 graden. Een paar uur geleden werd ik wakker met de smaak van oude kokosmat in de mond en verschillende telefoonnnummers van gewillige mannen op mijn tieten getatoeëerd. (Nou ja, dat laatste dus niet. Maar laat me in de waan. Laat me.)
Ook die dingen veranderen nooit.

1 reacties:

Anonymous Bauke zei...

Hoe heette die band? Kan ik even hun (ongetwijfeld foute) internetsite bekijken.

6:32 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage