30 juli 2006

Diana Ross is ook maar een mens

Gisteren, in de intercity naar Nijmegen van zestien uur twintig zat ik in een bijna lege treincoupé, samen met een Duits gezin met twee kinderen die de tent afbraken. (Waar ik tent zei bedoelde ik trein. Stop de tijd. Ik zet een joker in.)
Ik dankte God op mijn blote knibbeltsjes dat A. te A. woont, en Maeb ook, zodat ik een legitieme reden had om na 35 minuten de trein te verlaten. Want mèèèèn, na 35 minuten "oeieoeooeieieieoioioeooeoeoei!", mèt een Duits accent was mijn humeur dusdanig gedaald dat die verrekte kinderen blij mochten zijn dat ik geen frituurpan bij me had, want dan hadden die ouders voortaan twee kinderen met een krokant korstje gehad.
Want nou het frappante aan dit alles is: donderdagavond, in de trein van Den Helder naar Utrecht werd mijn treinrust ook al dusdanig verstoord door Duitsers. Verder trek ik hier geen conclusies uit, maar ik vind het gewoon frappant. Deze keer waren het twee Duitse pubermeisjes met jeugdpuistjes. Ze bewezen hun Duits-heid door kinder-bueno te eten en verder hadden ze precies één uur en drie kwartier de hysterische slappe lach. En ik zat ernaast. Ik had mijn discman (want die heb ik nog ja. Ik weet dat ik ouderwets doe maar láát me!) al op 'knetterhard' gezet, maar Diana Ross kon de meisjes niet overstemmen. Ze probeerde het nog heldhaftig en brulde "AIM KOMMING OUT!" mijn oren in, maar de Duitse meisjes wonnen glansrijk. Diana Ross is ook maar een mens hè, geen sirene. Ook Dolly Parton, die daarna op mijn zelfgemaakte CD langskwam, lukte het niet. "JOLEEEEN JOLEEEEEEN JOLEEEEEEEEEEEN JOLEEEEHIEHIEEEEEN" kwam niet boven het schrandere 'haahaaa' van die kutmutsen uit.
Ik heb ze gedethrayed en ben ergens anders gaan zitten om te laten zien dat wij, Nederlandse treinreizigers, zo niet met elkaar omgaan. En dat ook zij blij mogen zijn dat ik geen mobiele frituurpan heb.

11 reacties:

Anonymous CasaSpider zei...

Diana Ross kan anders ook knap hysterisch uit de hoek komen hoor!

4:12 p.m.  
Anonymous CasaSpider zei...

Diana Ross kan anders ook knap hysterisch uit de hoek komen hoor!

4:12 p.m.  
Anonymous CasaSpider zei...

Diana Ross kan anders ook knap hysterisch uit de hoek komen hoor!

4:13 p.m.  
Anonymous CasaSpider zei...

En ik trouwens ook zie ik nu... ;-)

4:15 p.m.  
Anonymous Marije zei...

Ken je coat of many colors van D.P?
Ik zeg : hóé Oprah-style!

4:27 p.m.  
Anonymous Arnoud B. zei...

Het is een groot misverstand dat Diana Ross een mens is.

En je trein encounters zijn nog niets vergeleken bij: http://arnoudboer.nl/2006/07/ontmoeting.html

4:53 p.m.  
Anonymous Bill Hicks zei...

Ik mis toch echt 1.000 Duitse bierbuiken(inclusief 500 "lekkere" Duitse dames en 250 irritante Duitse blagen met dws-shirts vlaggen en sjaaltjes) in dit stukje, maar dat kan ook aan mij liggen.......

10:06 p.m.  
Anonymous Nynke zei...

Oh Bill, daar vertel ik nog over, zeer binnenkort. Ik zoek alleen nog de goede woorden, hopende dat er woorden zijn voor die Duitse lelijkheid.

10:10 p.m.  
Anonymous Romano B zei...

Bespaar je de moeite Nynke die ferdamte strand gat gravers zijn het niet waard. Hopelijk blijven ze zondag ook uit de buurt. Zie je op het start eiland.

9:49 p.m.  
Anonymous en nog in kear zei...

Tjong nynke hij docht it echt... super!! tink da'k wol werris wat efen del kom.
haai

9:50 p.m.  
Anonymous Nynke zei...

Says who? Wa wa wa?

10:33 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage