26 juli 2006

Fancy Fair-fähig opruimen

Ik woon met nog dertien anderen in een heel mooi huis met een indrukwekkende kelder. De kelder is onderverdeeld in hokken, gemaakt van kippengaas. Alsof het vroeger een dierenasiel was, of een SM-kelder. De kelder stond tot gisteravond tot de nok toe vol met allerhande troepjes, uitgezakte bankstellen, lampen zonder kap en gedemonteerde fietsen. En de huisbaas vond dat dat allemaal weg moest, want dan kon hij JG er weer op loslaten, en zou het binnen no-time een bewoonbare kelder zijn. (JG is onze klussenman, en die maakt vaak meer kapot dan heel. Van die dingen dat hij de gootsteen fikst, maar dat het daarna ineens smarties regent als je de douchekraan opendraait. Oké, dat niet, want dan had ik wel passioneel van hem gehouden, maar u snapt wat bedoel. Want toen hij Markje's gootsteen wilde ontstoppen, nou. Dat was gewoon een klinklare gootsteenverkrachting. En hij gíng maar door! Ongelofelijk.)
Dus wij met een x aantal huisgenoten de kelder in om schoon schip te maken en de hele bliksemse boel bij het grofvuil te kieperen. Eerst stond Jos alleen in de kelder de boel te sorteren, maar dat schoot voor geen meter op, want Jos is kwa opruimen gewoon een wijf. Zag hij weer een lampvoet waar hij nog wel wat mee zou kunnen. Ik sloeg het hem allemaal uit de handen en bulderde dat het zo helemaal niks zou worden met opruimen. Hij trok een pruillip, maar toen ik 'Lovefool' voor hem ging zingen alsof ik mijn tante Jen was, toen vond hij het ook weer een leuk klusje geloof ik.
Nadat wij Shitty's complete inboedel op straat hadden gezet (Shitty woonde vroeger in het huis. En die had de hele kelder volgestouwd met haar shit. Shitty heette natuurlijk niet echt Shitty, maar zeg nou zelf: dat is toch een wonderschone bijnaam? Ik vind em zo mooi dat ik haar echte naam gewoon ben vergeten), stond er binnen anderhalve minuut (geen seconde overdreven menschen, geen seconde!) een Turk in een rode opel bij ons op de stoep om alle kapotte magnetronnen uit de shittybult te peuteren. Ik had daar foto's van, maar mijn digitale camera heeft ze opgegeten. Maar visualiseer het zelf even zou ik zeggen: bult troep + handige Turk + rode opel + oude magnetronnen + verbaasde huisgenoten.
Daarna gingen we bier drinken, als schouderklopje voor onszelf.

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage