28 juli 2006

Ik was een dag op Texel bij broer Sytse die daar vakantiewerk doet en de volgende dingen gebeurden er:

  • Ik moest met een taxibusje naar de camping waar Sytse werkt en het was een heuse dodenrit. De chauffeuse leek op Miss Crabtree, de buschauffeuse uit South Park met het vogelnestje in haar haar. Ik bedacht me dat ze op Miss Crabtree leek en lachte inwendig, zodat ze niet zou merken dat ik compleet de spot met haar dreef. Het inwendig lachen verging me totaal toen zij over een groot aantal schapenroosters crosste alsof we meededen aan de 24 uur van Le Mans en ik haar, inmiddels groenaanlopende, bijrijdster was. We scheurden met 120 door de Texelse bossen en in mijn gedachten hadden we al drie befietshelmde Duitse kindjes op de bumper gehad.
  • Sytse had fietsen geregeld zodat we naar het strand konden fietsen om daar pootje te baaien. Het was een succes.
  • We zwommen in het zwembad van de camping en een x aantal collega's van broer konden directement rekenen op mijn passionele haat, omdat ze du moment dat ik het water in sprong mij al nat durfden te spatten. Ik hou niet van mensen die stante pede al amicaal gaan lopen doen, en al helemaal niet in een waterrijke omgeving. Dus toen ze ook nog met hun handdoekjes naast onze handdoekjes wilden gaan liggen riep ik: "Tief op, lelijke pubers." "Kom niet te dichtbij, want daar ga je spijt van krijgen, oetlul" "Ja hoi, ik ben dus de zus van Sytse, ja blablablabla." Soms vervloek ik mijn goede manieren, maar echt.
  • Toen we gingen eten met die collega's (we raakten ze maar niet kwijt) was er ook een of andere brabo bij.
  • Ik vertelde, als grapje, dat ik met het taxibusje was gekomen en dat de chauffeuse op Miss Crabtree uit South Park leek. De brabo riep dat ik vast te veel vrije tijd had, omdat het niet normaal was dat je zoiets wist (van hoe de buschauffeuse uit South Park heet). "Nou, bij ons thuis is dat gewoon basiskennis hoor" zei ik, en toen betaalde ik hem met gelijke munt terug door de quote van Hans Dorrestein aan te halen "dat mensen met een zachte G nooit een hoog IQ kunnen hebben."
  • Toen hadden de jongen en ik dus een soort van ruzie, ware het een beschaafde ruzie zonder handgemeen. Meer een verbaal handgemeentje.
  • Toen zei hij: "Ik denk dat ik een hoger IQ heb dan jij."
  • "Nou, dat denk ik niet", antwoordde ik. Ik dacht: ik ga je niet uitleggen waarom, daar ben je toch te dom voor. (Ik had luttele minuten daarvoor het woord 'clandestien' gebruikt, en hij wist niet wat dat betekende. I rest my case, zou ik zeggen.)
  • Daarna heb ik mij maar koest gehouden, want mijn broer moet nog een week op die camping bivakkeren, en het zou sneu zijn als hij al die tijd bekend staat als 'hij met die kutzus'. Nu staat hij bekend als: 'hij waar alle meiden voor in katzwijm vallen', en dat suits him beter.
  • Op de boot terug zag ik de zon in de zee zakken en dacht ik: nu moet ik eigenlijk een gedicht schrijven ofzo, of tot een inzicht komen over mijn liefdesleven of het leven in het algemeen, vanwege het idyllische moment. Maar ja, dat soort inzichten krijg je nooit als je er om vraagt. Die krijg toch meestal als je zit te poepen ofzo.
  • In de bus zat er een man voor mij die naar Hamka's rook. Geen goed iets, wat ik je brom.
  • Op de terugweg flirtte ik met de conducteur, of de conducteur met mij, daar wil ik vanaf zijn.
  • 's Avonds ging Sytse naar een optreden van de Opposites en was ik tamelijk jaloers, helemaal toen ik vanochtend de bovenstaande foto kreeg.

Het was een dag die op vakantie leek. :)

8 reacties:

Anonymous Bauke zei...

Hoog IQ?
Wel veel taalfouten:

Le Mains moet zijn: Le Mans (en Quatre Mains)
Ydillisch moet zijn: Idyllisch (iets uit het Grieks)

Verder klopt het hele verhaal wel, tot en met die zachte G.
Nyn, ik ben trots dat je je hebt ingehouden.

Zijn die bleekneuzen op de foto de Opposites?
En wie is die grandioze hunk tussen hun in?

Bauke

2:55 p.m.  
Anonymous Bauke zei...

Tussen HEN in, moet het natuurlijk zijn.

2:56 p.m.  
Anonymous Arnoud B. zei...

Een hoog I.Q. is altijd relatief natuurlijk.

2:57 p.m.  
Anonymous Reinier zei...

"Op de boot terug zag ik de zon in de zee zakken en dacht ik: nu moet ik eigenlijk een gedicht schrijven ofzo, of tot een inzicht komen over mijn liefdesleven of het leven in het algemeen, vanwege het ydillische moment. Maar ja, dat soort inzichten krijg je nooit als je er om vraagt. Die krijg toch meestal als je zit te poepen ofzo."

Dat vond ik het allerleukst, zo leuk dat ik hardop een lach slaakte en mijn collega's keken me aan van 'wat heb jij voor een binnenpret, niet normaal', maar toen ik 'Nynke weer' zei knikte ze een begrijpend knikje en werkte verder.

En als ik naar die foto kijk vraag ik me toch gelijk af; zijn alle poldernegers zo klein? En is een polderneger eigenlijk wel Urban?

3:00 p.m.  
Anonymous gepke zei...

wellicht moeten deze opposites zich niet teveel laten fotograferen met mensen cq zaken die hen niet geheel naar boven doen afronden.

tenzij foto's kunnen gaan zingen.

maar dat wordt weer een video genoemd.

dus.

the opposites moeten zich vooral laten opnemen (op cd óf op ene g.s.m van een niet al te goede kwaliteit).

oew oew (8)

c-mon and kypski zijn ook best leuk én zutons (andere orde) en 27/10 bolwerk

dag!

4:53 p.m.  
Anonymous Nynke zei...

Die middelste is mijn broer hoor. Die spetter ja.

9:52 p.m.  
Anonymous sanne zei...

voelt zich als zachte g'er best beledigd, maar niet erg, want we zijn natuurlijk ook een dom volk.

12:00 a.m.  
Anonymous Nynke zei...

Jij niet, jij niet. Jij bent een van mijn favo brabo's; hoe erg dat ook klinkt.

12:09 a.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage