20 juli 2006

La Mer, c'est tres horreux

Gistermiddag gingen we naar het Pottenstrand, aan het Snekermeer. "Die pisbak", aldus Dirtzen. En inderdaad. Kelta, Dirtzen en ik lagen rustig op ons handdoekje toen er al een kind het water uit kwam hollen, gillend tegen zijn moeder: "Hielke zag een dode vis! Een dode vis!" Maar dat is daar dus volkomen normaal, net als bloedzuigers, piesen in het water, en schaamteloos dik, lelijk en celluliterijk zijn. Sneek komt met mooi weer uit hun krocht gekropen, en spreidt het handdoekje uit op het pottenstrand, om vervolgens mede-badgasten blijvend blind te maken met de intens witte teint op hun bovenbenen.
Wij lagen ondertussen fabuleux zongebruind op ons handdoekje de boel te analyseren. Grote zonnebrillen op de neus. Annie op de I-pod. En ik lieg niet als ik zeg dat we precies drie aardige dingen hebben gezegd:
  1. Wat hebben die kleine meisjes tegenwoordige leuke bikini's aan.
  2. Wat zijn die kinderen lekker aan het spelen
  3. Dirtzen, wat heb je toch een leuke zonnebril.
Er was een meisje van onze leeftijd van ongeveer het formaat Erica Terpstra. In broek zag het er al indrukwekkend uit (ze had zo 'n broek aan als mensen aanhebben vóórdat ze een Tell Sell Sauna Belt ofzo hebben gebruikt, waar ze dan later in kunnen staan en dat ze dan kunnen laten zien dat ze héél erg zijn afgevallen. Maar zij pastte er dus nog perfect in.)
In badpak was het très horreux, toen ze daarna ook nog heel baywatchesque het water in galoppeerde dacht ik: nee. Toen ze óók nog op een vlot wilde klimmen, wat natuurlijk niet lukte, dacht ik: oh nee. Het was echt heel erg. Ik gun, eehm, vollere mensen ook hun zonuren en watervermaak (en ik ben zelf ook niet de slankste, y'all), maar het kan ook anders. Daar ben ik van overtuigd.

Verder was er een stelletje van een jaar of vijftien wat samen het water inliep, waarbij hun snode, erotische plannen van hun gezichten af waren te lezen. Wij analyseerden ze als ware het twee grutto's in paartijd en waren wij de vogelwacht:

"Volgens mij heeft ze haar benen om hem heengeklemt....ja kijk, hij tilt haar even op....waar is haar rechterhand?....Oh, ze is dus rechtshandig....Kijk, haar linkerhand ligt in zijn nek....dus ze trekt hem vast af met haar rechterhand...ja dat moet wel...Waar zijn zijn handen?....Ik gok in haar broekje...Ja ik ook...Even opletten hoe ze zometeen het water uitkomen, kun je lachen...."

En ja hoor, toen ze het water uitliepen zat het touwtje van zijn zwembroek los en schoof zij haar bikinibroekje ook weer even op z'n plaats. Hoera voor Slettebakkerig Sneek, want wij hadden een hilarische middag. (Hieronder staat een 1 die ik niet meer weg krijg :( )


9 reacties:

Anonymous Arnoud B. zei...

Erica Terpstra kon overigens formidabel zwemmen. Ooit.

3:56 p.m.  
Anonymous Bauke zei...

Ach ja, De Potten.
Komt daar mijn weerzin tegen stranden, plassen en meren vandaan? Denk ik nu opeens.

5:43 p.m.  
Anonymous Marijke zei...

Maar niet even zwaaien toen ik jullie voorbijreed hé?!
Ben ik te wit? Te dik? Too much cellulitis?
Oh... ik weet het al. Ik had geen 'je kunt er ook een windscherm van maken-zonnebril' op. Het spijt me :p
Die blog-high tea gaat denk ik niet bij het Sneekermeer plaatsvinden? Oant sjen :-)

7:16 p.m.  
Anonymous Nynke zei...

En Kelta en ik op de fiets maar peinzen wie toch die anomieme zwaaiert in die witte auto was...

8:14 p.m.  
Anonymous botte zei...

Maar je kunt er heel leuk... eh...
Het is natuurlijk wel een heel gaaf...
Als je ... eh....
Ach laat ook maar, De Potten was kut, is kut en zal altijd wel kut blijven.

9:41 p.m.  
Anonymous Arnoud zei...

De naam van het strand is wel weer onovertroffen.

10:53 p.m.  
Anonymous Nynke zei...

Ja maar 'Camping de Potten' was dus wel leuk hè! Daar heb ik zomerslang in de kassa van de kampwinkel gezeten...

11:15 p.m.  
Anonymous Grietje zei...

En Anja G. (1H12) geloofde serieus waar dat het een verzamelplaats voor lesbische vrouwen was...

4:27 p.m.  
Anonymous henkdehondt zei...

het is wel een leuk stukje, maar hoe kom je toch
aan dat "horreux"? dat is toch een woord dat in geen enkele taal bestaat.of bedoel je "horrible"?
John

9:34 a.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage