22 juli 2006

Naschrift

Het meest fascinerende aan tante Til was nog wel dat ze Belinda Menthol-sigaretten rookte. Ik bedoel: wie deed dat nou nog? Die sigaretten kocht ze altijd bij Thijs, de SRV-man. Soms liep ik met tante Til mee naar Thijs, en in mijn herinnering liep ze altijd op haar sloffen naar de SRV-wagen. Van die sloffen met een bontrandje. Als u nu de logische optelsom 'Belinda menthol + bontsloffen = Oude Prostituee met uitgegroeide permanent' maakt: u vergist zich. Tante Til bleef altijd een dame.

3 reacties:

Anonymous Marijke Menthol zei...

Die rookte ik ook toen ik veertien was! Samen met vier andere vriendinnen kocht ik een pakje en die rookten we dan stiekem half leeg. Voor de helft ja, want dan waren we al misselijk...
Maar lekker ruiken dat het doet :-)

3:48 a.m.  
Anonymous Johan zei...

Mijn moeder rookte altijd Menthol sigaretten. En dan bedoel ik ook écht altijd: 's morgens tijdens het ontbijt, 's middags als ik thuis kwam uit school, 's avonds na het eten. Zelfs als we met vier man in een auto naar Zuid-Frankrijk reden (en terug) werd er rustig doorgepaft.

Oh, wat hoop ik dat ze nooooooit weer begint met roken.

Bedankt dat je deze jeugdherinnering (lees: trauma) hebt opgerakeld. Blijkbaar niet goed genoeg verdrongen.

7:36 p.m.  
Anonymous Tristan zei...

Menthol sigaretten zijn veel lekkerder dan gewone sigaretten. Bovendien laat de rook een veel minder slechte smaak na in je mond. Ik rook heel weinig, maar de keren dat ik rook geniet ik heel veel van een mentholsigaret. Het past gewoon bij me.

7:23 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage