13 juli 2006

Nynke en het belletje in haar hoofd

Ik hoorde een bel, en dacht dat ik het me inbeelde. Met grote regelmaat hoorde ik een belletje, zo'n bel die op de balie staat van een hotel, zo'n bel waar je dan op moet slaan als je niemand bij de balie ziet staan, zodat de dienstdoende baliemedewerker tevoorschijn kan komen, altijd met een nors gezicht, zo van: Djiez, stoor me niet! Ik zat net lekker te Freecellen ja! Of: Stoor me niet! Ik stond net in het kantoortje een van de kamermeisjes te bepotelen ja!
Het kostte me enige dagen om er achter te komen waar dat geklinkklokjeklingeling vandaan kwam. Want Martha hoorde het dus niet, terwijl zij auditief op haar kamer dezelfde straatgeluiden zou moeten horen als ik. Maar dat deed ze dus niet, dus ik dacht alweer dat ik van lotje aan het tikken was, dat ik in mijn hoofd ijscomannen hoorde. Dat mijn onderbewuste schreeuwde om een sinaassplit, en me dat duidelijk maakte door geklingeling.
Ik zat apatisch op mijn kamer, hoorde de bel en zong zachtjes " I'm going slightly mad". Ondertussen speelde ik Freecell op de computer, omdat ik dat op het moment het leukste vind om te doen, maar dat gegeven vind ik tegelijkertijd óók een teken dat ik langzaamaan gek aan het worden ben. Het horen van een belletje is niet mijn grootste probleem. Neen. Freecell op de computer, poehee. Pieter Baan Centrum, here I come in een dwangbuis.
Vandaag zat ik op het terras bij de Poort en ineens zág ik het: met een ferme pets slog de kokkin op het belletje, toen er een tosti klaar was. "Dat geluid! Dat geluid!" schreeuwde ik euforisch, "dat is het geluid ja ooi oi oi oio!!!!" Ik raakte redelijk buiten zinnen. "Dat hoor ik thuis echt no-ooit", zei Martha.
Pfoe. Ik bleek niet gek. Ik trok met grootse gebaren mijn dwangbuis uit en maakte een buiging naar het lunsjverorberende publiek. Met opgeheven hoofd liep ik naar huis om te Freecellen.

2 reacties:

Anonymous Martha zei...

Ik hoor het nu dus ook heel de tijd...

:(

3:50 p.m.  
Anonymous coert zei...

Ik zeg: spider solitaire (Franeker, here you come!)

2:44 a.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage