21 juli 2006

Requiem voor tante Til

Tante Til is al een tijdje dood, een paar maanden al. Tante Til was mijn oude buurvrouw, zij woonde met oom Cees op nummer 2, en wij op nummer 6. 's Middags ging ik als klein meisje wel bij haar langs. Meestal gaf ik dan de katten te eten. De katten van tante Til aten Whiskas, wat ik reteluxe vond, omdat onze kat gewoon aldi-huismerk voorgeschoteld kreeg. De Whiskas, in combinatie met een hardnekkige aangeboren luiheid maakte het dat de katten van tante Til er binnen de kortste keren uitzagen als cheerleaderpompons. Verveeld kijkende cheerleaderpompons.
Als de katten genoeg op hun Whiskas gekauwd hadden, hield ik me graag bezig met het op volgorde leggen van de rummicubsteentjes, en controleren of er niet eentje miste.
Daarna ging me maar weer ergens anders vervelen, maar nooit voordat oom Cees om een kusje had gevraagd, en ik "nee, die zijn helaas op, en ik heb nog geen tijd gehad om nieuwe te kopen" had kunnen zeggen.
Zo hoorden de dagen te gaan; ik hou wel van een beetje regelmaat.
Later gingen de katten dood en werd ik groot, en zwaaide ik naar tante Til als ik langs hun huis fietste. Zij zaten altijd samen Tell Sell te kijken en borreltjes te drinken. Als ik oom Cees zag kreeg hij zonder morren een kus.
Ongeveer een jaar geleden verhuisden oom Cees en tante Til naar een dure flat in Rotterdam. En toen ging tante Til dood. Later hoorde ik dat Robin van Persie hun nieuwe buurjongen was geworden. Ik vraag me af of hij ooit langs is gekomen om de rummicubsteentjes op volgorde te leggen. Ik betwijfel het.

4 reacties:

Anonymous Bauke zei...

Sinds wanneer is die dood?

8:04 p.m.  
Anonymous Arnoud zei...

Het gaat vast te ver om Robin van Persie de schuld te geven.

Mooi stukje.

9:27 p.m.  
Anonymous Nynke zei...

Mei ofzo, geloof ik.

9:42 p.m.  
Anonymous botte zei...

Wat heb je ons weer een mooi stukje voorgeschotelD... ;-)

8:52 a.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage