31 augustus 2006

De trein van Steenwijk naar Utrecht, gisteravond laat, bevatte de volgende dingen en mensen:

  • Een meisje wiens ringtone een gevaarlijke goede gooi deed naar de soundtrack van de boekverfilming van 'Extreem Luid en Ongelooflijk Dichtbij', want dat was het.
  • Ik, die braaf 'About a boy' aan het lezen was, en constant schrok van het luide-ringtone-meisje en het epileptsich knipperende leeslampje boven mijn hoofd.
  • Rik, mijn huisgenoot die in Zwolle instapte, en die ik keihard negeerde doordat ik, toen hij langs kwam lopen, apatisch abri's op het perron begon te tsjekken. Rik is mijn buurman, en afgezien van een WC, een douche, een keuken en een tussenmuur, hebben wij niks gemeenschappelijks. Ik bedoel: hij kijkt me niet eens aan als ik de keuken in kom lopen. Hij kijkt me überhaupt niet aan, behalve als hij wil zeuren over mijn wasrek dat hem dan weer in de weg staat. Maar, even voor de statistieken: hij is een meter vijfenvijftig, dus als het op vechten aankomt kan ik 'm aan (niet dat we dat gaan doen hoor, maar gewoon voor het idee). Maar het idee dat Rik en ik in de trein hoi zouden moeten zeggen en dan tegenover elkaar zouden moeten zitten en dan een gesprek zouden moeten voeren wat minstens een uur zou moeten duren......dat....dat...dat zou erg zijn man. Voor beide partijen. Dan maar abri's tsjekken.
  • Een leuke jongen die in Amersfoort instapte (lang, blond, brilletje) waar ik vanachter mijn boek een beetje mee kon sjansen (zonder daarbij te lijken op een spion met twee gaatjes in zijn Parool) maar die al zijn aantrekkelijkheid volkomen wegvaagde toen hij in Utrecht op een drafje (het was echt een drafje) naar de roltrap uhm drafte en het echt leek op Monthy Python's Ministry of Silly Walks. Jammerjammerjammer, anders was ik even achter em aangedraft, denk ik.
  • Een conducteur die, aangekomen bij station Utrecht, de langste intercomspeech ever hield. Het ging ongeveer zo: "Dames en heren, wij naderen station Utrecht. Dit is het eindpunt van deze trein. Reizigers voor de richting Amsterdam, u kunt naar perron 7a. Reizigers voor de richting Schiphol, u kunt naar perron 8a. Reizigers voor de richting Roodeschool-Delfzijl, u moet richting Groningen, en uw trein staat gereed op perron 11a. Mensen die zin hebben in een lekkere vette hap: de smullers op het station is nog open. Mensen die meer willen weten over H5N1 kunnen terecht op de site van vogelbescherming Nederland. Dokter Green uit ER speelde ook The Goose in de film Top Gun, die ene met Tom Cruise. Vergeet u bij het verlaten van de trein uzelf en uw eigendommen niet mee te nemen. Ik wens u een prettige nacht, en voor morgen gezond weer op. Over enkele ogenblikken: station Utrecht."

2 reacties:

Anonymous Arnoud B. zei...

Leest Rik toevallig je weblog?

3:10 p.m.  
Anonymous Bauke zei...

Ja, Rik. Ik weet toevallig dat Rik het met de regelmaat van de klok tsjekt. Dus, Rik. Als je dit leest, reageer dan even...

3:26 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage