09 augustus 2006

Een verschrikkelijk vooruitzicht

Ik bedacht me vandaag ineens: Oprah zal ooit doodgaan. En waarschijnlijk eerder dan ik. Ooit zal er een dag komen dat een journaallezeres met bibberende stem zal verkondigen dat Oprah niet meer is. Vrouwen over de hele wereld werpen zich hevig snikkend ter aarde, bloemen en beertjes worden neergelegd voor de hekken van Harpo en Elton John zingt een liedje.
En wat, lieve mensen, moeten wij dan? Als ik even voor mezelf spreek voorzie ik dan extreme stuurloosheid in mijn leven. Als een schip zonder kompas en een geknakte peddel dobber ik op mijn emotionele zee, 'you get a car' prevelend. Elke week schrijf ik Stedman een brief om te vertellen dat ik zijn levenspartnet óók mis, en dat ik dus helemaal weet wat hij doormaakt.
Mijn dagen zullen verder leeg zijn, want ik word niet meer vermaakt met interviews met Kirsty Alley over haar nieuwe keuken, vrouwen met extreem grote tumoren en mannen die per ongeluk hun eigen kinderen hebben doodgeschoten.
's Middags kijk ik naar Max & Catherine maar dat programma voelt toch een beetje alsof je met een blinddoek voor een jodenkoek eet terwijl je een chocosprits verwacht. Catherine heeft dan misschien Chiel Montagne in de uitzending, maar als hij bij Catherine op de bank springt is dat eerder angstaanjagend dan puur entertainment.
Als ik dit typ valt er een dikke traan op het toetsenbord. (Had ik dit geschreven, dan had het een prachtig emotioneel effect gegeven, zo'n uitgevlekt inktdingetje, maar nu moet je me maar inbeelden met een huilende-zigeuner-traantje.) Gauw aan konijntjes en smarties-hoosbuien denken Nynke. Oprah gaat niet dood, Oprah is Sinterklaas.

3 reacties:

Anonymous coert zei...

Stel nou dat Elton John dood gaat voor Oprah?

12:15 p.m.  
Anonymous Kor zei...

Als Oprah dood gaat gaan ze gewoon alles vanaf het begin herhalen. Dat is wel lekker makkelijk. En Elton John gaat vast aan het B.I.G. of tupac syndroom lijden. Jaren en Jaren na je dood de ene na de andere plaat uitbrengen. Ook lekker makkelijk.

1:05 p.m.  
Anonymous willemijn zei...

dat beeld van chiel montagne die op de bank springt (en er weer af, en er weer op) laat me niet meer los. dank je wel.

11:31 a.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage