04 augustus 2006

Het imago van de postbode

"Ik onderzoek dus het imago van de postbode"

Gepke en ik moesten heel hard lachen.
"Hahahaahaaaaaaa" galmde het tweestemmig door de hal van het bejaardentehuis.
Het echode zelfs een beetje na.
"Hahaaaaahaaaaaaa haahaaaa haaaahaaaa."
Het galmde in mijn hoofd bijna nog een kwartier na.

Maar de jongen meende het dus serieus.
Met de jongen bedoel ik de jongen die al wekenlang op zaterdag een postkarretje ophaalt uit de hal van het bejaardentehuis (want daar staan die; wij zijn van alle markten thuis y'all) om zo op een herniavrije manier zijn post rond te brengen.
Maar hij heeft nooit een postbodepak aan. Dus ik was argwanend. Dan kan elke jan-met-de-pet wel een postbodekarretje ophalen en veinzen dat hij postbode is. Maar ondertussen het karretje gebruiken om zijn schoonmoeder ermee door de stad te vervoeren. Of om midden op straat een verse drol in het postbodekarretje te kakken. Mensen zijn in staat om rare dingen te doen hoor.
Dus toen Gepke en ik ons afgelopen zaterdag op het werk enorm zaten te vervelen, wilde we hem wel even aan de spreekwoordelijke tand voelen.

Hij was dus stagair bij TPG en wilde een paar weken het hardcore-postbodeschap meemaken. Maar was dus niet tof genoeg bevonden voor een postbodepak.
Hij deed tijdens zijn stage onderzoek naar het imago van de postbode.
Hoe mensen naar de postbode keken enzo.
Gepke en ik bléven lachen.
Toen hij daarna een saai verhaal afstak over image-building en bedrijfsvoering keek ik even aan de binnenkant van mijn ogen of daar nog iets spannends te beleven viel.
Ik zag dat Gepke hetzelfde deed, en moest alweer lachen.
Geruisloos maakte de jongen zich uit de voeten.

10 reacties:

Anonymous Ot zei...

Postbode he?

8:08 p.m.  
Anonymous gepke zei...

maar nynke

deed hij geen onderzoek naar hoe postbodes konden doorstromen naar andere beroepen zoals buschauffeur en/of vuilnisophaler en/of speed-leutel-uit-riool-haler en/of anders soortig gemeente utrecht ambtenaren werk?

teveel binnenkant
en/of
ik?

oant dinsdag!

8:30 p.m.  
Anonymous botte zei...

tsss... beetje jongens pesten... schaam je toch, je gaat ze nog hard nodig hebben!

8:31 p.m.  
Anonymous Nynke zei...

Pesten? We luisterden dan wel niet echt heel erg oplettend, maar we knikten wel aandachtig op gezette tijden hoor.

9:02 p.m.  
Anonymous gepke zei...

totdat mevr de w kwam.

zij wint het zelfs van een knappe jonge- blonde krullende wanna-be postbode -man

9:28 p.m.  
Anonymous Johan zei...

Die arme jongen...wat als hij dit leest? Gekwetst, vertrouwt nooit weer een vrouw.

Of hij neemt wraak op zijn eigen weblog, natuurlijk.

9:57 p.m.  
Anonymous Arnoud zei...

En... blijft de klantvriendelijkheid van toekomstige postbodes weer subzero, vanwege deze actie.

11:40 a.m.  
Anonymous Johan zei...

...van die post die, of het nou regent of niet, half uit de brievenbus steekt, zodat het óf natregent, óf gestolen wordt. Een postbode die denkt dat hij beter dóór de heg kan lopen dan er omheen, zodat er na een aantal maanden een niet te herstellen gat ontstaat. Triest, maar de oorzaak is bij deze bekend Ik zal niet meer op de postbode schelden; hij of zij heeft waarschijnlijk een moeilijke stage gehad.

"Subzero", dat is wel een beetje een Top Gear-term, of niet?

3:49 p.m.  
Anonymous Arnoud B. zei...

Ik zou het meer willen omschrijven als een Engelse term. Maar met ´Top Gear-term´ kan ik ook leven. Tenzij je dat dan weer negatief bedoelt. Maar dat kan ik me nou helemaaaaal niet voorstellen.

5:44 p.m.  
Anonymous Ot zei...

beetje jammer dat er zo over postbodes gesproken wordt.

(ik zing KvK : 'bedenkt u weleens als er weer wat post valt op de maaaaaaaaaand, dat er ook zoiets bestaat als de bezorger van uw post')

7:13 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage