21 augustus 2006

Hoe word je autocoureur? Een mysterie.

Dat vroeg ik me vannacht ineens af.

Hoe word je dat? Staan er scouts van McLaren en Ferrari, verkleed als kinderlokkers, in winkelcentra te posten bij die mini raceauto's waar je een euro in moet gooien zodat ie even heen en weer wiebelt? Zo'n apparaat waar altijd zo'n verveelde peuter in zit met de softijsvlekken nog stylish om het mondje. En kijken die scouts dan welke peuter de juiste racehouding aanneemt?
Of is het soms zo dat als je heel erg vaak geflitst wordt door de politie, dat ze daar dan een mannetje achter de bureau hebben die je dan uit de administratie plukt zodat er midden op de dag twee besnorde politieagenten op je stoepje kunnen staan, zodat jij dan een rolberoerte krijgt omdat je denkt dat ze je geliefde van het asfalt af hebben moeten peuteren en je dat nieuws nu komen brengen, maar dat die agenten je eigenlijk komen vertellen dat je op autocoureurkamp mag omdat je zo verdomde hard kunt scheuren?
Of kun je gewoon tegen je ouders zeggen dat je op autocoureurles wilt? En dat je moeder dan een theatrale zucht slaakt en vraagt of je niet gewoon op majorettes kunt gaan omdat de garage al zo vol staat omdat je vader *moeder slaat, wederom theatraal, de ogen ter hemel* de garage nooit opruimt omdat hij altijd met die verrekte modeltreinen loopt te klooien op zolder. En dat die formule 1-wagen dus toch nevernooit in de garage past.
Ik kan daar echt van wakker liggen man. Ik denk dat ik mijn buurjongetje een brief naar Willem Wever laat schrijven, want zo kom ik er nóóit achter.

6 reacties:

Anonymous coert zei...

Je begint met skelter competities en promoveert naar steeds krachtiger voertuigen, als je races blijft winnen.

Slaap lekker!

12:06 a.m.  
Anonymous Martha zei...

Ga je Rik die brief laten schrijven?

11:16 a.m.  
Anonymous Marijke zei...

Ik ga met al mijn nog niet betaalde verkeersboetes nú aansprak maken op een plek in het Mac Laren-team. Wat zal ik rijk worden!

10:30 p.m.  
Anonymous Nynke zei...

@Martha: qua lengte zou hij in het programma niet misstaan, maar qua leeftijd...uh...wel. Ik dacht aan het buurjongetje van mijn ouders: de iets te vette kruising tussen Dries Roelvink en Cartman. Die.

12:28 a.m.  
Anonymous zzzz zei...

noobs

2:01 p.m.  
Anonymous Carl Dieryckx zei...

Klop eens aan bij een kart-centrum, vraag enige begeleiding, heb je er aanleg, GELD en TIJD voor, dan kun je gaan overwegen om naar een grotere klasse te gaan rijden.. éénzitters bvb. (neem eens een kijkje bij de Formule renault series. *Formule 1.6 =) prachtige eenzitters zijn dat, je mag rijden vanaf 15 j. tot 21 j.) ofwel in de zwaardere kart-klasse wedstrijden gaan rijden, maar dat kan nog duurder uitkomen dan een Formule Renault 1.6 klasse bvb. en Renault kennende zullen ze je cker op weg helpen éénmaal je je talent getoond hebt.. als je die hebt ..

10:42 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage