22 augustus 2006

Ik ben een hip-hopper, fo shizzle

Wie dacht dat hip-hop alleen voor boze, in trailerparken opgegroeide negers is: je hebt het fout, OEN! Hip-hop is er voor iedereen, en dus ook voor jou. En al helemaal voor mij. Op vakantie in Limburg heb ik op slinkse wijze de cd van De Jeugd van Tegenwoordig van mijn broer gejat, en ik ben niet van plan 'em bijzonder snel terug te geven. Want ze mogen dan wel de hele tijd over vuige, licht vrouwonvriendelijke dingen rappen, maar die muziek van hen is wel tantoe* vet! En zeg nou zelf: dat Cisca Dresselhuys het waarschijnlijk niet zal waarderen betekent niet dat het geen goede muziek is. En nu Jan Jaap van der Wal figureert in hun nieuwe clip ben ik hélemaal om. Niet dat ik Jan Jaap daarvoor nodig had hoor. Hij was de druppel.
En hierbij moet je weten: ik ga dit najaar naar concerten van zowel Jay-Z àls The Roots àls Opgezwolle
Dus ja, lieve lezers, ik houd van hip-hop. Ik, Nynke de Jong, bounce met mijn hoofd ritmisch op de maat van de muziek. Ik zing keihard mee met liedjes over de ghetto en over struggles die mensen hadden doordat hun moeders crackhoeren waren o.i.d. Ik, die opgroeide met bloemkool met een sausje en met blikspuit, ga van repperderep en het bevalt me prima.

Als ik met deze biecht lezers verlies: sjit hee. Maar ik moest het even kwijt, y'all.

*Ik ken slang, jaja.

11 reacties:

Anonymous Emily zei...

Ik wil ook naar The Roots!

4:21 p.m.  
Anonymous Arnoud B. zei...

Op LL deed de Jeugd de hollandse vertaling van 'Come Together' the Beatles. Hoe koel izda?

5:48 p.m.  
Anonymous Fem zei...

AAAAARGH Nynke: hier gaapt een generatiekloof van jewelste. Ik ben drie jaar terug terecht gekomen in een Eminem-concert (met Cyprus Hill en die sixpack van een 50 Cents, dat laatste vond ik dan wel weer aardig- for obvious reasons)- not my cup-a-tea. You've lost me. Tenzij je natuurlijk een berichtje post over de Salvera's of zo, als tegenwicht. Dan kom ik terug.

7:30 p.m.  
Anonymous Nynke zei...

Hadden we dat generatiekloofdingetje al niet vaker gehad?
Zo ja: dan lijkt het me iets onoverkomelijks. Echt.

10:57 p.m.  
Anonymous Maeb zei...

Vrijdag gaan we los op Snoop Dog. For real.

Peace.

1:34 a.m.  
Anonymous Martha zei...

Generatiekloof als in een brug te ver, dus.

Nyn en Maeb (en A. te A. en natuurlijk de Geheimzinnige S.), we gaan los op Snoop (oh, ik wil bijna mijn Pony's aan doen onder mijn dansjurk, maar dat KAN gewoon echt NIET, maar oh, OOOOH).

Ter compensatie van het gebrek aan Pony's zal ik overwegen mijn haar in te vlechten en donderdag neem ik vrij om de hele dag onder de zonnebank te gaan en ik heb een search voor een little Bow Wow op marktplaats gezet, als accessoire.

Ik heb er zo-veel-zin-in!!

9:09 a.m.  
Anonymous Jaap G. zei...

Zeker weten dat die sjit aan is! Heb je van je broer ook al de Vuur MixTape van The Opposites gejat? Soort straatremixes, maar dan uit Heiloo; je weet toch, ouwe...

Tot de 15e!
Jaap

4:03 p.m.  
Anonymous Jaap G. zei...

Zeker weten dat die sjit aan is! Heb je van je broer ook al de Vuur MixTape van The Opposites gejat? Soort straatremixes, maar dan uit Heiloo; je weet toch, ouwe...

Tot de 15e!
Jaap

4:03 p.m.  
Anonymous gepke zei...

dan moet je oook met ons mee naar bitterzoet in a'dam.

bounce op the lauwste hiphop-shizzle-m'nizzle.

en vaker flowen met

mc dree. you know, from the ol' people's house.

yeah.

4:52 p.m.  
Anonymous Reinier zei...

Sjit is aan, nakkie? Als een malle loop ik mank, door die sjit in m'n sok, door de wodsaka-lounge, en ben ik drie keer leiper. Te erg die sjit van de JvT. Sjit is aan!

11:07 p.m.  
Anonymous Reinier zei...

He Arnoud B., heb je ze uberhaupt wel gezien op LL? Ze kraamde uit van watserwatserwatser en helemaal niets. Tantoe aan de alcoho's, helemaal kapot waren ze, en maar bleren, 'samen komen' (op z'n furs), en meer niet. Het dieptepunt van Lowlands. Kwajongens zijn het.

2:29 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage