14 september 2006

Dag levensgeluk, vaarwel.

Mijn levensgeluk hangt af van enkele factoren, zoals het in straat tegenkomen van de Albert Heijn-man, het roddelen over andere mensen, het kijken naar Hollands Next Topmodel, en het zingen met mevrouw de Waard. Mevrouw de Waard was de laatste tijd nogal aan de wandel, en pfoei, gelukkig maar. Want je hebt van die dagen dat de bejaarden zich wel érg koest houden. Dat er niemand doodgaat of wegloopt of met de "ambu" naar het "diak" moet. Dat ze zelfs te beroerd zijn om even ruzie met malkander te maken, of stiekem de plas te laten lopen, ergens. Kortom: van die dagen dat je als portier het liefst je wimperharen uittrekt van pure verveling. Maar dan, op het moment dat je het het allerhardst nodig hebt, is ze daar weer: mevrouw de Waard, geprinsonbreaked van de derde verdieping, met zelfverzekerde tred rondbanjerend door huis. En dat zet ik haar maar weer in de lift naar de derde, maar niet voordat we even 'De Heer is mijn Herder' hebben gezongen en even hebben geknuffeld. Na zo'n bezoekje kan ik er weer een tijdje tegenaan, zie ik mijn baan weer helemaal zitten. Ook omdat ik weet dat ze minstens één keer per uur komt, dus pfoe! Veel te doen voor de portier!
Maar nu hoorde ik gisteren van collega Annet dat mevrouw de Waard overgeplaatst wordt naar de gesloten afdeling, waar je alleen uit kunt ontsnappen als je de code van het slot op de deur hebt, en hee, mevrouw de Waard is alzheimerend, dus al zou ik de code, als ware het Prison Break, in lettergrootte 72 op mijn rug laten tattoëren, dan nóg zou ze de hint niet snappen.
Ergo dus: Ik ben haar kwijt. Ze kan niet meer rondlopen en we hoeven 'De Heer is mijn Herder' niet meer te zingen. Dus: mocht u mij de komende tijd eens zonder wimperharen zien lopen: knik me meelevend toe. Ik ga dan namelijk serieus dood van verveling.

1 reacties:

Anonymous zeikerd zei...

lettergrootte, of beter nog: puntgrootte

1:04 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage