01 september 2006

De kaart van de chinees, maar dan anders.

(Dit gebeurde maandagavond al, maar ik heb nooit iets over chronologie gezegd, als dat een woord is, dus ik vertel het nu gewoon.)

Sanne en ik hadden afgesproken in Café België. Sanne is een van mijn dierbaarste vriendinnekes (ook al houd ik geen ranglijst bij hoor, zie het maar als een voetbalelftal waarin Sanne mijn Edwin van der Sar is) en ik had haar al zolang niet gezien (vakanties etc.) dat ik de hele dag al nieuwtjes aan het categoriseren was om maar niks te vergeten en haar alles te vertellen.
In België zat Sanne al aan het frambozenbier, en zij vertelde mij dat we een thema-avond gingen houden, de fruitbieren thema-avond. Ik vond het echt weer een Sanne-idee, en dat is een positief iets. De bierkaart bij België ziet er namelijk uit als de menukaart bij de chinees, maar dan met alcohol. Door deze overkill aan bieren zou je in opperste staat van verwarring kunnen raken, maar dan zijn er dus altijd mensen als Sanne die orde in de chaos scheppen. Nadeel is wel dat er zoveel bieren zijn dat je verschillende thema-avonden kunt houden, elke dag wel één, waardoor je je na een week zuchtend en bebierbuikt kunt melden bij de Jellinek-kliniek.
Zo zien de stamgasten van België er ook uit: Woest en ledig, en rijp voor de Jellinek, danwel rijp om opgenomen te worden in het achtergrondkoortje van The Mama's and The Papa's. Hippies dus.
Sanne en ik dronken frambozenbier, perzikbier, bananenbier en iets met bosvruchten en ondertussen struikelden we bijna over woorden omdat er veel bepraat moest worden en omdat we het vaak gewoon enorm met elkaar eens zijn en dan keihard "Jaaah! Zo is het, dat had ik oooooooook!" gillen. Het bier was lekker, of het was net dubbelfriss met een schuimkraag, het wisselde elkaar wat af.
Het was een succes, de thema-avond. De volgende dag vond ik het iets minder een succes allemaal, maar ach, samen met Sanne naar de Jellinek klinkt bijna Walibi-World-achtig-gezellig.

4 reacties:

Anonymous CasaSpider zei...

Edwin van der Sar?
Ik weet niet of Sanne dat wel kan waarderen.
Betrouwbaar maar superlelijk.
Maar jij kent Sanne vast beter dan ik.

2:12 p.m.  
Anonymous Botte zei...

Bepraat! ^_^

10:51 a.m.  
Anonymous Bauke zei...

Lijkt wel een roman van Rink v/d Velde...

12:28 p.m.  
Anonymous sanne zei...

Van de Sar! Een van de weinige voetballers die ik ken die zo leuk zijn als ik.

Het bananenbier was mijn favoriet niet.

1:31 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage