19 september 2006

Hee, wat is dat? Het lijkt potdimme wel een gat in de markt!


En weet u, lieve lezer, dat is het ook. Want wat ik NOU weer bedacht heb:

Boeren dansen op het ijs.

Ja mensen:

Boeren dansen op het ijs.

Het gaat zo (John de Mol, pak pen en papier zeg ik je, en geef me daarna heel veel geld voor dit idee, deze pailut):

Op natuurijs wordt een datingshow gehouden voor boeren op Friese doorlopers. De presentatie is in handen van Ids Postma en Anni Friesinger. De boeren moeten steeds met een ander meisje ijsdansen en daarbij ook opdrachten uitvoeren, om zo te zien welk ijsdansmeisje het beste bij hen past en desgewenst hunner boerin wordt. De opdrachten variëren van het bereiden van koek en zopie tot het ijsdansen met boerderijdieren, het zogeheten 'proefdieren'. En natuurlijk 'koeien melken op een gladde ondergrond' en 'tractorrijden op ijs', al is dat alleen voor de mannen, en moeten de vrouwen zich dan enkel bewijzen in het het zetten van koffie en het stipt op tijd gaar hebben van de aardappels, zo rond het middaguur. En, om de positie van de vrouw binnen het boerenbedrijf niet geheel tot de culinaire hoek te beperken: eieren rapen in een hok vol hysterische kippen. Zoiets. (Werk ik nog uit, meneer de Mol. Stuur ik u nog een fax over.)Oh, en de boer die wint mag zich een jaar lang 'Het IJsboerke' noemen. Dat klinkt toch als een klokje, mensen?

Maar anyway: ik zie het. Wat? De hitpotentie. En ik ken al één boer die laatst zijn haar had laten invlechten, dus die kan zo in een glitterpakje de bonkevaart op, wat ik je brom.

Bij de foto: Ids Postma vertelt, staande in zijn koeienstal over het gigantische glittersucces van 'Boeren dansen op het ijs' en de onmetelijke tv-slimheid van de bedenkster: Nynke de Jong. Die tevens winnares is van de televizierring en du moment een liefdesbaby van Jan Smit aan het baren is (want even mensen: mijn zwak voor die gozert stijgt met de minuut. Maar meer daarover, later.)

5 reacties:

Anonymous Sytse zei...

'Boeren daten op het ijs' kan natuurlijk ook hè

12:29 p.m.  
Anonymous coert zei...

Hoewel "ijsboerke" een hele fijne vonst is, denk ik toch: er moeten andere kansloze vakgroepen op datemarkt te gebruiken zijn? Putjesscheppers, Arbeidsconsulenten, Buitendienst medewerkers, Lopende Band medewerkers, Bank medewerkers, Popmuzikanten...

2:13 p.m.  
Anonymous Arnoud B. zei...

Het idee "Bekende Nederlander zoekt vrouw" vind ik wat ondergewaardeerd in deze.

6:36 p.m.  
Anonymous sanne zei...

reinaut oerlemans (eyeworks productions) belde me net, hij wil het idee per ommegaande van je kopen!

9:11 p.m.  
Anonymous Bauke zei...

Boerinnen baden in de blubber. Ook leuk.
Maar dan mogen de boerinnen de gezegende leeftijd van 30 jaar nog niet bereikt hebben.

9:05 a.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage