08 september 2006

Met ik als zijnde de de kat: Als de kat van huis is, dansen de muizen op tafel.

We hebben dus muizen in huis. Waarschijnlijk hebben we áltijd muizen in huis, maar tegenwoordig zijn ze zo outgoing dat je ze overal tegenkomt. Vanochtend zat ik nog even op mijn bank een stukje krentenbrood te eten, alvorens ik mij naar de trein zou spoeden. En tadaaaa, daar liep ie. Vanachter mijn bed, langs de deur, zo naar mijn voorraadkast. Hij liep een beetje zoals moeders naar de WC hollen als ze heel nodig moeten. Of zoals moeders door een beregenplaste straat hinkelen. Ik zag maar een flits van 'em, maar ik kon zien dat hij een beetje gegeneerd keek. "Ik wéét dat dit niet mijn natuurlijk habitat is, maar het is de laatste tijd 's nachts zo koud buiten, en mijn vrouw heeft mij eruit geschopt, en anders moet ik op straat slapen of bij Robert in bed, maar daar ruikt het altijd zo naar champignons en canabis en van die geur moet ik altijd een beetje overgeven in mijn mond, snap je?"
Zo keek ie. Maar ik viel in het geheel niet voor zijn charme-offensief hoor. Ik riep heel hard oh en foei en wat hadden we nou afgesproken jongeman, en van schrik bleef ie in de voorraadkast zitten. Zou ik ook doen, want daar lag nog een zak Hamka's, en muizen houden van kaas hè.
Maar Martha heeft iedereen al gealarmeerd (want Adam had er ook al één gezien, en Judith ook, en die van Judith was heel groot, en die van mij klein en bruin, dus we hebben er minstens twee) en er wordt al en masse gif neergezet overal, en poelepoelepoele gelokroept, om zo de muizen uit hunne hollen te lokken.
Ik slaap er niet slechter van ofzo, van dit idee, maar het is gewoon een beetje vervelend als je chipszakken er ineens uitzien alsof iemand zich met een perforator erop uitgeleefd heeft. Houd ik niet van mensen, houd ik niet van.

3 reacties:

Anonymous Martha zei...

We'll get them THIS time, Gadget, this time!!!

3:01 p.m.  
Anonymous coert zei...

Ja, god weet waar ik dit weetje vandaan heb, maar muizen houden dus niet van kaas, wel van pindakaas.

11:02 p.m.  
Anonymous Jonneke zei...

En pepernoten schijnen ze ook helemaal geweldig te vinden... Rare jongens die muizen!

ps. Wegens de steeds vroegere voorbereiding op sinterkerst zijn de pepernoten al in grote getale gesignaleerd in de winkels.

12:59 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage