30 september 2006

Popquiz a ho-ho

Tsjop tsjop tsjop dames en herennnnnnnnnnnnnnnnnn! Ik heb een vraag aan u allen! Ik kan het ook heus wel googelen, want hee, ik ken de geneugten van de digitale maatschappij en maak daar ook graag gebruik van. Maar het is ook wel eens goed om gewoon je geheugen te laten werken. Hop, pak het telraam of de Enkhuizer Almanak! Stuur een kaartje naar Penny de Jager voor mij part (postzegel=antwoord), of naar Veronica Countdown en geef me het antwoord op de volgende vraag, waarover ik al dagen pieker en waar Wiegertje donderdagavond zelfs even haar 'Rafaëlla' voor onderbrak:

De band 'Army of Lovers' had midden jaren negentig twee hits. De één was het zwáár onderschatte 'Crucified', met negerkoortjes en een goedgemikt 'mon dieu' her en der. Maar genoeg daarover. De vraag is: hoe heette dat andere leuke nummer ook alweer? Die andere grote hit van Army of Lovers! Hoe. Zeg het me. Ik slaap er namelijk niet van.

Oh, en de foto. DE FOTO! DEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE FOOOOOOOOOOTOOOOOOOO! Als iedereen deze foto zou zien zouden zowel Nickelback als de Marskramer niet meer bestaan vanwege totale fletsheid ten opzichte van de Army of Lovers.
Natuurlijk is er ook een prijs. Diegene die mij het goede antwoord geeft, de winnaar genoemd, mag een prijs kiezen: Of een aubade van zingende cowboys onder je balkon, òf een vuurgevecht tussen twee rivaliserende barbershopkoren, ook onder je balkon. Geef het antwoord en win. Winnnnnnn!

6 reacties:

Blogger Bauke zei...

Give my life is het goede antwoord. Uw kenner van muziek, Bauke

12:36 a.m.  
Anonymous Ronald zei...

Hier spreekt de kenner, in het bezit van 27 cd's en cd-singles van Army of Lovers. Army of Lovers hadden in 1991 een hit met zowel Crucified als Obsession. Ride The Bullet deed het een jaar later minder goed in NL, maar bereikte wel de top 40 enzo. In 1995 scoorden ze opnieuw goed met Give My Life.

1:28 p.m.  
Blogger Nynke zei...

Whaaaah! Dank allen! Dank!

7:36 p.m.  
Anonymous Reinier zei...

Of je gaat gewoon hierheen, en je weet zodoende nog meer:

http://en.wikipedia.org/wiki/Army_of_Lovers

10:47 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Ride the bullet weet ik me nog wel te herinneren! Groetjes, Marijke

8:07 p.m.  
Blogger Wiegertje zei...

Omg Give My Life. Dat was met die clip.

*mag eindelijk, eíndelijk de Rafaëlla weer hervatten*

11:52 a.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage